Strona 79 z 103 PierwszyPierwszy ... 2969777879808189 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 781 do 790 z 1025

Temat: [8L] Notlauf

  1. #781
    edraven's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A4 B8
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Chce się podzielić ciekawym przypadkiem w mojej A3.
    OK 9 miesiecy temu zrobiłem czyszczenie turbiny, dolotu i kolektora z egr-em bo auto wpadało w notlauf. Niestety po 3 miesiącach od czyszczenia zaczęło wpadać ponownie, sztanga się znowu usztywniła prawie taka jak by się znowu kierownice przycięły. Jeździłem jakis czas z takim defektem, dodam że silnik nie grzał się dobrze i stale temperatura oscylowała wokół 70-75 C. Nie byłem pewien czy trzeba wymienić termostat czy czujnik. Postawiłem na termostat bo był tańszy na początek. Poszedł WAHLER i auto zaczęło osiągać 90C. I co się stało dalej? Przestało wchodić w notlauf!!! Zastanawiam się czy dawkowaniepaliwa potrafiło się tak bardzo zmienić w związku z podniesieniem się temperatury pracy silnika do 90C co przełożyło się na lepsze zasilanie spalinami turbiny? Troche to pokrętne ale efekt na razie jest jaki jest...TURBO nie odcina!!! Zobaczymy jak długo...
    Audi A3 1.9 TDI ASV powered by CARSOFT Przemyśl: 140KM <-- modyfikacje sterowników promocje dla forumowiczów!

  2. #782

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nurnberg
    Auto
    Audi B4
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Witam,
    mam problem z niedawno kupionym 8L z silnikiem ASZ. Mianowicie, po pewnym czasie jazdy traci moc (notlauf). Np jadąc wczoraj, po 100 km nie dało się przekroczyć 130 km/h. Po zaparkowaniu na całą noc (pewnie wyłączenie zapłonu), o poranku działa jak należy. Dodam, że auto przestało chwile w serwisie (oddałem go właśnie z tymi objawami) Tylko na nieszczęście podczas pobytu w serwisie działało cały czas dobrze. Co znaleźli to nieszczelności w dolocie, walnięty IC, kłamiący przepływomierz, wszystko wymienione i była rewelacja. Jako, że było trochę ślisko trudno było mi zrobić. Ale gdy działało wyglądało to mniej więcej tak:



    Błąd który wyrzuca ECU to 17469 - kontrola ciśnienia doładowania (negatywna dewiacja)
    Z tego co mówili spece w serwisie to kierownice turbiny chodzą dobrze i nie ma z tym problemu. Jak myślicie wina może leżeć po stronie n75? Może się wieszać po pewnym czasie? Chciałem podmienić n75 z n18 ale mam 3 zawory i nie wiem, który to który. Dodam jeszcze, że auto z tego co odnalazłem było chipowane (może tak nieumiejętnie zrobiona mapa?!).
    Po prawej mam xxx 906 627 B (nie widzę ze zdjęcia) i po lewej xxx 906 627 xx po środku jest jeszcze taki z białą główka z napisem made in usa numeru. Dodatkowo słychać takie charakterystyczne tykanie jednego z tych zaworów (nie wiem którego)

    Dodatkowo dzwoniłem jeszcze do poprzedniego właściciela, podobno wymieniał wtryski.. korekta dawki jest ok BIP również..

    Po porannej jeździe mogę stwierdzić, ze powietrze na przeplywce trochę zawyżone ale jest normalnie (dostaje to co oczekuje) - to w grupie 003 natomiast w grupie 011 czujnik odolanowianina pokazuje taka sama wartosc
    - turbina ładuje - to czuć jadąc (aż do momentu notlauf). Może to być spowodowane padniętym czujnikiem doładowania? W ASZ czujnik ten jest chyba w IC?
    Teraz przejechane 120 km i wszystko w normie logi:
    003,008,010
    http://vaglog.rtnet.pl/jklimasz_120633.html
    003,008,011
    http://vaglog.rtnet.pl/jklimasz_120633.html

    Grupa 11 wizualizacja:

    Grupa 3 wizualizacja:

    Grupa 8 wizualizacja:

    Grupa 10 wizualizacja:


    Tak się zastanawiam, trochę za duże to ciśnienie doładowania. Sama wartość oczekiwana 2.5 minus atmosferyczne czyli ładowanie do 1.5 nie za dużo na leciwego ASZ? Mapa wskazuje - 2448.0 rzeczywiste to 2772.9
    Ostatnio edytowany przez qba101 - 03-04-13 o 22:15

  3. #783
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    Turbo przeladowuje, do czyszczenia kierownice w turbinie, widac nawet ze sie przycina i nie rosnie MAP "wykladniczo" przy dodaniu gazu na 100% , albo przynajmniej korekta dlugosci sztangi w stosunku do kierownic turbiny, to przynajmniej w NOTLAUF nie bedzie wpadal tak czesto.
    << Wszystko co łatwo przychodzi nie jest wiele warte >>

  4. #784
    koziar2pac's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zelów/Bełchatów/Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Witam,
    Posiadam A3 1.9 TDI 90KM ALH (turbo ze zmienną geometrią)
    Mój problem jest pewnie podobny do każdych opisywanych, ale napiszę.
    Więc problem zaczął się z 2-3 tygodnie temu. Gdy w miarę szybko próbuję przyspieszyć i osiągnąć prędkość 130km/h czuć małe szarpnięcie po czym następuję spadek mocy i auto przestaje przyspieszać. Traci werwę.
    A po zgaszeniu i odpaleniu jest wszystko OK. Czasem jak spokojnie rozpędzam się w granice 130km/h samochód ma nadal moc i przyspiesza dalej nawet w okolice 160km/h.
    W tej chwili gdy samego rana, jak co dzień jadę do szkoły 12km, samochód ma jakieś tam przyspieszenie, ale nie takie jak kiedyś. Nie ruszy się bardzo szybko. Silnik (ciepły) wkręca się w czerwone pole bez problemu. Samochodem poruszam się w miarę dynamicznie i czasem oszczędnie (zmiana biegu w okolicach 2-2,5 tys.), nie piłuję jeśli przyspieszam. Staram się dbać o silnik, gdy zimny nie przyspieszam gwałtownie, a gdy gaszę silnik zawsze odczekam około minuty.
    Chciałbym zaznaczyć gdy w okolicach 3,5tys. obr silnik ma siłę wstać i przyspiesza lepiej niż z samego dołu.
    Jutro lub w sobotę planuję zajrzeć do znajomego mechanika. Niech zrobi diagnostykę itp.
    A ja idę jeszcze posprawdzać zawór egr, przepływomierz, zawór n75 czy wszystko ok.

    Jak wiadomo temat rzeka, czy tam cały czas o podobnych problemach może do czegoś doję.

    Jak myślicie turbo do czyszczenia?
    Proszę o jakąś radę, może miał ktoś taki przypadek.

  5. #785
    PoldasSs's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Świat GWE
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    koziar2pac zobacz błedy vagiem co Ci powie i zrób logi ;]

    Było Punto Mk1 1,1 + LPG 6 speed

    Był Cienias 704 cm2

    Jest Audi A3 1,9 TDI

  6. #786
    koziar2pac's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zelów/Bełchatów/Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez PoldasSs Pokaż post
    koziar2pac zobacz błedy vagiem co Ci powie i zrób logi ;]
    Niestety nie posiadam vag'u, muszę jechać do znajomego mechanika i wtedy zobaczę co i jak.

  7. #787
    koziar2pac's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zelów/Bełchatów/Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Witam,
    Odwiedziłem mechanika, podłączyliśmy pod VAG i wykazało brak podciśnienia.
    Powiedział, że albo zawór n75 lub coś z gruszką od turbiny.

    Mam takie pytanie jak nie ma podciśnienia, to sztangielka od gruszki się nie porusza? A jak jest to się porusza?

    Prosiłbym o szybką odpowiedź

  8. #788

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nurnberg
    Auto
    Audi B4
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Dość magicznym stwierdzeniem jest "wykazało brak podciśnienia". Stwierdził to na podstawie błędy wyrzuconego przez jakiś problem z n75 typu "17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)" czy też może stwierdził to na podstawie błędu "Charge Pressure Control"? Czy też może nie było błędów i sprawdzliście grupę 011BS (cykliczne przełączanie zaworu n75). Generalnie masz racje jeśli występuje problem z podciśnieniem to sztanga się nie poruszy. Ale nie zawsze będzie to problem w podciśnieniu. Sprawdź wężyk idący od n75 do gruszki czasami ma dość. Nie wiem jak masz u siebie z dostępem do turbiny, ale możesz też sprawdzić jak działa sztanga ręcznie. Jeżeli luźno to nie będzie to zapieczona geometria. Problem wtedy może być w samej gruszce, bądź układzie podciśnienia. N75 najprościej sprawdzisz podmieniając z N18 - jeżeli nie wiesz który to który to podeśle fotkę. Ciężko wywróżyć coś bez logów i bez wypisanych błędów. Jeżeli faktycznie nie masz jak tego obadać to zacznij od tych najprostszych rzeczy - trzeba to wszytko sprawdzić. Polecam Ci jednak kupić nawet tani interfejs KKL którym zobaczysz co się dzieje. Gdziekolwiek nie pojedziesz to każdy będzie Cie kasował za "diagnostykę komputerową" a tak będziesz w stanie sam coś zobaczyć.
    Ostatnio edytowany przez qba101 - 13-04-13 o 21:57

  9. #789
    koziar2pac's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zelów/Bełchatów/Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez qba101 Pokaż post
    Dość magicznym stwierdzeniem jest "wykazało brak podciśnienia". Stwierdził to na podstawie błędy wyrzuconego przez jakiś problem z n75 typu "17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)" czy też może stwierdził to na podstawie błędu "Charge Pressure Control"? Czy też może nie było błędów i sprawdzliście grupę 011BS (cykliczne przełączanie zaworu n75). Generalnie masz racje jeśli występuje problem z podciśnieniem to sztanga się nie poruszy. Ale nie zawsze będzie to problem w podciśnieniu. Sprawdź wężyk idący od n75 do gruszki czasami ma dość. Nie wiem jak masz u siebie z dostępem do turbiny, ale możesz też sprawdzić jak działa sztanga ręcznie. Jeżeli luźno to nie będzie to zapieczona geometria. Problem wtedy może być w samej gruszce, bądź układzie podciśnienia. N75 najprościej sprawdzisz podmieniając z N18 - jeżeli nie wiesz który to który to podeśle fotkę. Ciężko wywróżyć coś bez logów i bez wypisanych błędów. Jeżeli faktycznie nie masz jak tego obadać to zacznij od tych najprostszych rzeczy - trzeba to wszytko sprawdzić. Polecam Ci jednak kupić nawet tani interfejs KKL którym zobaczysz co się dzieje. Gdziekolwiek nie pojedziesz to każdy będzie Cie kasował za "diagnostykę komputerową" a tak będziesz w stanie sam coś zobaczyć.
    Więc tak, sztangielkę sprawdzałem ręcznie, chodzi. Co do przewodu tu mam delikatne zastrzeżenia, nie jest w najlepszej kondycji ma ponad 15lat. Co do n75 mam z rozbitej a3 więc podmienię i zobaczę na czym stoję, Jak nie da rady to wymieniam przewody i sprawdzam gruszkę i prawdopodobnie wymienię na nową z Garetta.

    A co do kabla, chyba zamówię jakiś do 80zł

    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Może ktoś jest bardziej zorientowany.
    Jaki przewód podciśnienia do A3 1.9TDI ALH chodzi mi o rozmiar?

  10. #790

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Witam,
    pisałem tu wcześniej o moim przypadku z turbiną. Dziś teściu zamontował mi nową ori i ku mojemu zdziwieniu auto w ogóle nie przyspiesza;/ Tak jakby w ogóle turbina nie hasała... Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Trzeba podpiąć pod kompa i coś pogrzebać?

Strona 79 z 103 PierwszyPierwszy ... 2969777879808189 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •