Strona 58 z 97 PierwszyPierwszy ... 848565758596068 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 571 do 580 z 966

Temat: [8L] Pytanie o termostat i ...

  1. #571
    laska1193's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Przezmark/Kwidzyn
    Auto
    Seat Leon
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Czujnik zmieniłem i jest superowo.

  2. #572

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Głogów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cześć! Prosze o porade. Wiem że napewno w tym wątku jest odpowiedz na moje pytanie ale naprawde nie mam zbyt duzo czasu na przegladanie go, moze ktos bedzie laskawy i szybko mi odpisze. Dzisiaj jak jechalem do pracy (na dworze okolo 15stopni) temperatura utrzymywala sie w granicach 90 stopni poczym nagle skoczyla do 110 - 120 stopni. Zatrzymalem sie i zgasilem auto i powoli temeperatura spadala, lecz gdy juz wracalem do domu po pracy temperatura znowu wskoczyla na 110stopni(odcinek 4km). Czy to termostat ?

  3. #573

    Data dołączenia
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ŁÓDŹ/ Zduńska Wola
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    może to być albo termostat ( nigdy ci sie nie otwiera i nie daje obiegu na chłodnice i temp caly czas rosnie) a moze to byc czujnik temp chłodnicy ( jest walnięty i nie daje sygnału do uruchomienia wiatraka w chłodnicy). Zrób tak:
    1. odpal auto pod domem pogazuj mu troche zeby doszło do temp 70-75 stopni podnies maske i sprawdz grubą rure doprowadzającą ciecz do chłodnicy, powinna byc zimna, nie ciepła
    2. jak bedziesz mial ponownie sytuacje zagrzania ok 100 st to otworz mache i zobacz czy wiatrak od chłodnicy pracuje

    pisz co i jak moze ci pomozemy

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Przemkoo Pokaż post
    Witam Panowie i Panie, mam mały problem z moim autem, a więc:

    Auto nie dogrzewa mi się do 90st., wiem, że na ogół diesle grzeją się wolniej od benzyny. Rozmawiałem z użytkownikiem forum, który ma taki sam silnik jak ja czyli 1.9TDI ASZ, 131KM. Powiedział mi, abym zobaczył jaką mam temperaturę na climatronicu na kodzie 49 i 51. Sprawdziłem i przy odpaleniu na kodzie 49 miałem 30st., (temperatura powietrza oscylowała w granicy 2st. celsjusza, auto odpalałem po całej nocy). Nie żyłowałem auta na początku i kręciłem go do 2tyś. obr. potem auto troszkę się nagrzało i pokręciłem go troszkę pod 3tyś., po jakiś 10min. jazdy temperatura osiągła 75st. i nie chciała pójść wyżej, również na kodzie 51. Koledze z forum o którym pisałem auto grzeje się do 90st. po jakiś 10min., jazdy i jeździe nie przekraczającej 2tyś. obr., mamy te same silniki więc w kwestii grzania silnika nie powinno być ??RÓŻNICY?? Czytałem troszkę o tym i podejrzewam dwie rzeczy albo termostat albo czujnik temperatury wody.. Co myślicie o tej całej sprawie ??

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź, pozdrawiam.
    ja mam ten sam silnik i miałem dokładnie to samo. kilka dni temu wymieniłem termostat na wahlera i jest cacy. prawie na sto procent masz to samo
    KOKO DŻAMBO I DO PRZODU !

  4. #574

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Głogów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Ja juz po naprawie, jakiś zaśniedziały bezpiecznik pod maską był od wiatraków.. wie ktoś dokładnie co to?

  5. #575
    qba29dm
    Guest

    Domyślny

    Mam taki objaw w moim 1.6 AVU: na VAGu temp 105*, na wskaźniku 90* (licznik jaeger - walnięty, tzn. pokazuje w cały świat stan paliwa, wychodzi na to, że temp też). Wiatraki się nie właczają a chłodnica zimna. Kiedy włączę na full grzanie kabiny temp. cieczy na vagu spada do 87*. Myślicie, że mam problem z zaciętym termostatem? Chyba wskazuje wszystko na to, bo dolny wąż chłodnicy nawet po dłuższej trasie zimny:/

  6. #576

    Data dołączenia
    Feb 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Koledzy mam problem z moim tdi asz. Pare dni temu zauważyłem że temp silnika na wskażniku wychyla się jedną kreske za połowę (ok 100st) , póżniej wracało do normy. Kiedy zaczęło się to pojawiać coraz częściej podniosłem maskę i zobaczyłem że górny wąż do chłodnicy jest gorący a dolny zimny. Nawet kiedy temp na zegarach była na 90st. Wentylatory się nie włączały nawet jak było 100st. Dziś auto zaczęło sie mocniej grzać , wentylatory się włączyły. Auto odstawiłem i myślę jakie części kupić do wymiany. Czy to termostat czy coś więcej?
    ps temp na 49 kanale klimatronika pokrywa sie z tą na zegarach
    Jeśli to termostat to czy ktoś ma instrukcje wymiany?

  7. #577
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Przy takiej temperaturze to już dolny wąż powinien być też gorący, bo duży obieg tym skutkuje. Osobiście obstawiam termostat, ale niech się wypowiedzą inni..

  8. #578

    Data dołączenia
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ŁÓDŹ/ Zduńska Wola
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    troszke dziwnie opisane. dolny i górny waz przy chłodnicy to sprawdzaj po uruchomieniu silnika i dogrzaniu do 80 stopni. wtedy górny i dolny powinny byc zimne. Jezeli gorny jest cieply znaczy ze termostat daje wode na duzy obieg od razu. jezeli auto ci sie bedzie WYRAZNIE grzało, ponad 100stopni, to zatrzymaj sie i sprawdz dolny waz. jezeli nadal bedzie zimny to znaczy ze zacioł się termostat i jest do wymiany( sprawdz od razu czy wichura chodzi wtedy). Co do wichury to roznie sie ona włącza i rózne sa tego przyczyny, najczęściej czujnik. ale skoro sie w końcu włączają to znaczy ze sa ustawione na wysoka temperaturę i to może być problem schładzania cieczy bo jak stoisz w miescie a nie ma pędu powietrza to bebechy mu sie gotują, a wichura sie jeszcze nie włacza a powinna. I jezcze sztuczka o której czesto sie zapomina, podczas tych czynosci (oprócz wtedy kiedy sie przegrzeje bo sie poparzysz) otwórz zbiornik z płynem. Tam sie czesto tworzy cisnienie, mozliwe ze uklad jest zapowietrzony (malo prawdopobne, ale).
    KOKO DŻAMBO I DO PRZODU !

  9. #579

    Data dołączenia
    Jul 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    P-ń
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Wczoraj się dowiedziałem od mechanika że padł mi wskaźnik temperatury silnika w moim dieselku 90KM 2000r. Na kompie temperature pokazuje dobrze także jeżeli chodzi o czujnik to jest ok tylko na liczniku wskazówka stoi. Niedługo wybieram się na wakacje i w te upały wolałbym nie jechać nie znając temperaturki mojego dieselka na bieżąco. Samochód stoi aktualnie u mechanika, robiony jest pod wyjazd ale on nie zajmuje się elektryką i mnie z tym odesłał do elektryka. Problem w tym że każdy jeden w mojej okolicy próbował mnie przewalić na kasę przy naprawach i poskreślałem ich generalnie z listy. Brak mi zaufanego teraz na szybko a na elektryce się znam średnio na jeża. Chodzi mi o orientacyjną cenę naprawy czegoś takiego i ewentualnie diagnozę na odległość co trzeba wymienić/co padło w takiej sytuacji. Nie chcę znowy pakować się w jakieś burdy pod ich zakładami jak ostatnio byłem u jednego matki cienkolem i mnie frajerzyna próbował wykasować na dwie bańki za wymiane przełącznika nadmuchu i wkręcenie jednej śruby do mechanizmu wycieraczek żeby się nie wykleszczał. I do tego jeszcze połamali niektóre zaczepy w desce rozdzielczej grrrr... banda. ;/ Inny z kolei przy Golfie Mk2 miał powiedziane że radio bierze prąd to się uparł że się nie znam i grzebał we wszystkim prócz radia i też wywalił cenę z kosmosu, a radio prąd dalej brało, do dziś mu kasę niby wiszę.

  10. #580
    Siks's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez max6ter Pokaż post
    Wczoraj się dowiedziałem od mechanika że padł mi wskaźnik temperatury silnika w moim dieselku 90KM 2000r.
    W swoim 1.6 AVU miałem podobną sytuację. Temp. była robocza a na blacie (wskaźnikach) pokazywało 95-97 stopni. Padł Ci najprawdopodobniej silniczek krokowy, napędu wskazówki temperatury cieczy. Za pierwszym razem pomogło wyczyszczenie tego silniczka. Teraz znowu zaczął wariować i został wymieniony, bo trupa drugi raz nie dało by się reanimować. http://allegro.pl/silniczek-tem-i-pa...332324471.html

    Przejeździłem na walniętym silniczku jakieś 2000 tyś km, i się nie grzał. A jeżeli boisz się o temperaturę, to na climatronicu kanał 49 i kontroluj podczas jazdy.

  11. Podziękowania dla Siks za pomoc w problemie

    max6ter (13-07-13)

Strona 58 z 97 PierwszyPierwszy ... 848565758596068 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •