art32 możesz podać link do tego termostatu ?
Robakh opróżnij skrzynkę bo nie mogę wysłać do Ciebie PW![]()
art32 możesz podać link do tego termostatu ?
Robakh opróżnij skrzynkę bo nie mogę wysłać do Ciebie PW![]()
|
Zdecydowałem się na wymianę termostatu z uwagi na fakt długiego grzania się auta. No i teraz jest jeszcze gorzej, bo raz, że grzeje się tak samo długo jak nie dłużej to jeszcze nie trzyma temp. Jak się jedzie wskazówka jest mniej więcej między 80-90, dopiero jak się zatrzymam i chwilę postoję to znowu wskazówka idzie do 90. Czy to normalne?? Aha wymieniany miałem też czujnik temp. ten od załączania wentylatora chłodnicy. Obecny termostat jest firmy Wahler.
http://allegro.pl/behr-termostat-aud...679328215.html
- - - Aktualizacja postu - - -
A kanał 49 też tak pokazuje jak licznik? Nowy termostat też może być walnięty już nie mówiąc o czujnikach. Czujnik temp jest ten zielony przy termostacie i odpowiada za licznik i dane do kompa. Najlepiej podłączyć vaga i sprawdzić temperatury w trakcie jazdy czy się pokrywają. A wiatrak nie chodzi cały czas?
A jak to sprawdzić.
Nie podoba mi się to bo jak jadę to wskazówka spada i jest pomiędzy 80 a 90, dopiero po zatrzymaniu podchodzi do 90...
A tak w ogóle czy to normalne, że przy 2-5 stopniach na zawenątrz po 7km w mieście mam 80 stopni. Jak jadę temp mam ustawioną na 23-24 i 3 bieg dmuchawy. Jak jest u Was w 1,8 T AGU.
Piotrek Wciskasz na raz zamknięcie obiegu i strzałkę do góry. Wyświetla Ci się jedynka i klawiszami + i - poruszasz się po menu. Temperatura płynu chłodniczego znajduje się przeważnie pod kanałem 49, więc wyszukujesz odpowiedni kanał, wciskasz przycisk od zamknięcia obiegu i wyświetli Ci temperaturę płynu. Jak fizycznie temperatura jest w przedziale od 80-100 st to na zegarach równo stoi 90st . W twoim przypadku termostat utrzymuje ci temperature chyba trochę za nisko w okolicach 80st i jak spadnie poniżej 80 to wskazówka szybko spada na 80 i ponizej jak tylko przekroczy 80 to wskazówka szybko wędruje na 90st na zegarach i tam stoi równo do momentu jak albo przekroczysz 100st albo spadnie poniżej tych 80st. Silniki bezynowe szybciej grzeją się na postoju więc jak się zatrzymujesz to to temp przekracza ci te 80st a jak jedziesz to podmuch powietrza schładza ci ponizej 80st. Silnik nigdy nie utrzymuje idealnie jednakowej temp tylko ma wahania (nie da sie określić czy to jest 5 czy więcej stopni). Jak wymienisz termostat na taki który bedzie ci utrzymywał temp w okolicach 90st (min80-max100st) to na zegarach bedziesz miał idealnie 90st . Z nowymi termostatami jest różnie ja tez trafiłem taki który dość wczesnie sie otwiera i temp waha mi sie miedzy 78-86 st i efekt jest identyczny jak u ciebie. Co do grzania rano to moja sugestia włącz na klimatroniku auto i wtedy zacznie ci dmuchać dopiero jak silnik osiągnie 50-60st bo dmuchawa tez dziala jak chłodnica czyli zabiera ciepło z silnika i dlatego tez sie wolniej silnik grzeje. Wiadomo jak szyby zaparowane to trzeba włączyć nadmuch.
komander Tak jak walniety jest czujnik temp płynu sterownik silnika wysyła sygnał do sterownika wentylatorów że silnik się przegrzewa i może sterownik wentylatorów może uruchomić wentylatory. W tym temacie podobny przypadek : http://www.a3-club.net/forum/showthr...919-506H/page3
Dzięki za instrukcję. U mnie wskazuje tak:
Na 49 idzie od 30 do 78 równo ze wskazówką. Na klimatroniku jest pratkycznie non-stop 78-79, przy czym wskazówka pokazuje jakieś 85 i czasem potrafi spadać do tych 80. W trasie wskazówka jest mniej więcej w połowie 80-90, a kilmatronik na 49 pokazuje 78-79.
Na 51 po chwili jest 90.
Czyli co, mam zły termostat?
Ostatnio edytowany przez Piotrek._ - 09-11-15 o 08:36
Zdarza się, że temperatura przekazywana przez czujnik na zegary nie zgadza się z temperaturą silnika, co można zweryfikować sprawdzając temperaturę silnika VAGiem w module 01-Engine i porównując z wartością temperatury z 07-Instruments. Jeśli są rozbieżne oznacza to, że czujnik nieprawidłowo mierzy rezystancję. Jeżeli natomiast wskazania z 01-Engine są identyczne z 07-Instruments winą obarcza się zazwyczaj termostat
cyt:
Cześć, wiem że temat poruszany kilka razy ale nie widzę jasnej odpowiedzi. Proszę aby wypowiedziały się tylko osoby które miały taki problem a wiem, że takie są.
Mam a3 8l 1.8 AGN i auto nie trzyma temperatury
Podczas jazdy w mieście temp. silnika na zegarach pokazuje równo 90*C, w menu climatronika na kodzie 49 temp. : 88-94*C
Podczas jazdy poza miastem(90-120 kmh) temp. silnika na zegarach około 86*C na zegarach, 80*C na kodzie 49
Podczas jazdy na autostradzie(150-200) temp. silnika na zegarach 82*c na kodzie 49 temp. - 75*C
Dodam, że padnięta jest prawdopodobnie nagrzewnica ponieważ z nawiewów nie leci GORĄCE powietrze (klima chłodzi bez zarzutu). Dwie rury idące do samochodu są gorące. Gdy jadę w mieście to z nawiewów leci powietrze dośc ciepłe ale nie gorące! Natomiast przy jeździe szybkiej leci powietrze zimne a podgrzewane fotele nie grzeję już tak mocno. Pojechałem do mechanika na wymianę termostatu, ten stwierdził że termostat jest w porządku - podłączył na VAG'a itp. i polecił wizytę u elektryka. Dodam, iż najbardziej zależy mi na tym by silnik trzymał właściwą temperaturę a nie by leciało gorące powietrze. Wydaje mi się, że gdyby silnik cały czas trzymał 90*C to leciałoby po prostu ciepłe powietrze. Czy myślicie, że to wina czujnika? Czy nagrzewnica tak wpływa na zachowanie silnika? DODAM, ŻE TEMP. na kodzie 51 trzyma 90*C
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)