Strona 91 z 97 PierwszyPierwszy ... 41818990919293 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 901 do 910 z 966

Temat: [8L] Pytanie o termostat i ...

  1. #901

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubasz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez alusia567 Pokaż post
    Cześć, mam dokładnie to samo, a właściwie miałam.
    Zaczęło się od alarmu temperatury wody. Oddałam auto do mechanika na wymianę rozrządu, pompy i termostatu z obudową i grzałką. Problem nie zniknął, ale robię krótkie trasy więc jakoś tak jeździłam, czasem się coś tam podnosiło na wskaźniku temperatury. Potem nauczyłam się odczytywać temperaturę na klimatroniku. Wskazania były dokładnie takie same jak na Twoim filmiku. Potem został wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Dalej to samo. Teraz wymiana uszczelki pod głowicą, dalej to samo.
    Ale...
    W tym momencie zgasły mi zegary, tzn. nie ma podświetlenia, nie działają wskazówki. Widzę tylko kontrolki świateł, błędu sondy lambda i środkowy wyświetlacz z napisem OK lub np. otwarciem drzwi. Nie mam obrotów, prędkości, paliwa, temperatury ani podświetlenia całości. W klimatroniku na kanale 49 też zgłupiało, pokazuje -60 stopni.
    Szukając błędu i testując czy woda się zagotuje gazowaliśmy autko przez jakiś czas i zegary dostały olśnienia, zadziałały, klikatronik też.
    Ale...
    Przyjechał elektryk i stwierdził, że winny podnoszącej się temperatury jest nadal czujnik G2/G62(wymieniony 3 miesiące temu, kupiony na aukcji, niby oryginał). Podobno on nie otwiera dużego obiegu (dolny wąż zimny).
    Więc znowu wymiana czujnika na oryginał załatwiany w sklepie i znowu zgasły zegary.

    Teraz nie wiem co zrobić, bo strach wyjechać z garażu bez wskazówek i z niewiedzą, czy w układzie mi się gotuje czy nie.
    Próbowałam na własną rękę podpinać VAGa (nie bijcie, dopiero się uczę) i odczytywałam temperatury z silnika i z zegarów - i tu klops, bo na Vagu w zegarach pokazuje mi 0 stopni.
    Pójdę jeszcze zobaczyć czy uda mi się zrobić przez Vaga test zegarów. Edit. Zrobiłam - wskazówki ani drgnęły.
    Nie wiem za co się teraz zabrać, pomóżcie proszę.

    Edit. Nikt nie odpowiedział to ja opiszę dalszą część historii.
    Dzisiaj wybrałam się na przejażdżkę, jakieś 10 km. Musiałam jechać na wyczucie bo ani obrotów, ani prędkości, dziwnie tak. Po powrocie podpięłam Vaga i sprawdziłam temperatury:
    - w Engine 96 stopni
    - Instruments 0 stopni (bo przecież licznik nie działa, a na klimie kanał 49 pokazuje -60)
    Posiedziałam jeszcze chwilę i pogazowałam na postoju, temperatura na engine stopniowo rosła i...uwaga, gdzieś na 105 stopni zegary się oświeciły, wskazówki działają, klima również. Czyli drugi raz to samo - zegary moje się budzą dopiero po rozgrzaniu auta.
    Co do temperatury to niestety wymiana tego czujnika G2/G62 nic nie zmieniła (czyli 3 czujnik robi to samo), z tym, że w momencie gdy klima krzyczy już 121 stopni, na zegarach ok.115, a w vagu na engine 111 stopni, w instruments 116 stopni. Czyli różnica w vagu 5 stopni (może tak być?).
    Dodam też, że dolny wąż nadal zimny, wentylatory załączają się tylko awaryjnie (tak mi się wydaje) przy tej wysokiej temperaturze. Brakuje 1 biegu wentylatorów?
    Zamówiłam czujnik w chłodnicy... Napiszę później czy się poprawiło.
    Coś w zegarach nie łączy ,jak masz silnik avu to trochę za wysokie temp. zmień czujnik w chłodnicy i napisz

  2. #902

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Tak mam AVU.

    A więc czujnik w chłodnicy wymieniony. Niestety nadal to samo. Jechałam 10 km (bez ogrzewania w aucie) i na klimatroniku wybiło 121, wskazówka poleciała na ok 115. Na Vagu w tym czasie w engine 111, w instruments 118 stopni. Wentylatory załączyły się tylko awaryjnie. Dolny wąż zimny.

    Potem po 45 minutach wracałam z powrotem ale już na załączonym ogrzewaniu High, tryb Eco, więc bez wentylatorów. Ta sama trasa, temp. na klimatroniku dobijała do 100 stopni, ostatnie 2 km doszło do 105. Na zegarach sztywno na 91 (zawsze mam taki mały wychył). Po tej trasie na Vagu w engine 103,5, w instruments 108 stopni. Wentylatory nie kręcą. Po załączeniu klimy (wyłączenie trybu eco) kręcą wentylatory. Taka temp. utrzymywała się na postoju jeszcze dość długo, raz wbiło nagle i niespodziewanie na klimie 121 i wskazówka się przechyliła. Przy czym temperatura na vagu engine nie osiągnęła więcej niż 106,5 stopni. Dolny wąż zimny. Chłodnicę próbowałam macać to cieplejsza jest tylko trochę od góry.

    Próbuję czytać tu różne wątki i łączyć fakty ale już brakuje mi pomysłów. Moje wnioski na ten moment:
    - pompa wody działa, bo wieje mi ciepłym powietrzem do auta?
    - czujnik cieczy przy silniku działa prawidłowo, bo to już trzeci, który daje te same objawy
    - nowy czujnik w chłodnicy niewiele zmienił
    - gasnący licznik raczej wskazuje na jego uszkodzenie czy szukać też po kablach?
    - tak sobie myślę, że skoro razem z awarią zegarów wskazania na klimatroniku też były błędne - więc czy to jest na tej samej wiązce elektrycznej?

    Jeśli te alarmy są związane z zegarami/klimą mogłabym olewać wychyły wskazówki na 115 i 121 na klimie, ale czy ja mogę jeździć na takiej temperaturze 111 stopni wg Vaga? Nie popsuję sobie silnika? nie wywali mi nowej uszczelki pod głowicą?

    Po ilu kilometrach chłodnica powinna być cała ciepła i dolny wąż nagrzany?

  3. #903
    Rytel's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 BFQ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Te skoki temp to pewnie będzie licznik, jak tak mam, włożyłem inny licznik i temp utrzymuje sie cały czas 104-107, a na moim starym różne cyrki 121st, włączające sie wentylatory na drugi bieg, różne komunikaty no i teraz problem z wskazówkami na zagarach.

  4. #904

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Rytel tylko Ty miałeś dolny wąż ciepły? U mnie nadal zimny, chłodnica w większości zimna. Po ilu kilometrach zagrzewa Ci się cała chłodnica?

  5. #905
    Rytel's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 BFQ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez alusia567 Pokaż post
    Rytel tylko Ty miałeś dolny wąż ciepły? U mnie nadal zimny, chłodnica w większości zimna. Po ilu kilometrach zagrzewa Ci się cała chłodnica?
    chłodnica ciepła, wąż dolny zimny ale jak postoje troche to robi sie ciepły

  6. #906

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Mógłbyś konkretniej? Po jakim czasie się chłodnica nagrzewa i po ilu minutach postoju wąż dolny jest ciepły?
    Moje jazdy 10-15 km nie nagrzewają chłodnicy, postój na zapalonym silniku 10 min też nic.

  7. #907
    Rytel's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 BFQ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Wracam z trasy 20km i wąż dolny jest zimny, wiadomo podmuch chłodzi chłodnice, postoje z 10min i dolny zaczyna sie robić ciepły. Jak pogazujesz trochę powinny wentylatory na pierwszym bieg załączyć. Jakbyś miała cały czas mały obieg to by sie wszystko gotowało.

  8. #908

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Dzięki może ja za krótkie trasy robię?
    Jaką masz temperaturę na vagu w grupie silnika? Czy moje 111 stopni to nie jest za dużo?

  9. #909
    Rytel's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 BFQ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    na Vagu mam 105-107, nasze silniki lubią temperature od 84 do 115 na liczniku jest 90st. to twoja jeszcze jest w normie chyba, a na klimie na kanale 49 jaka temp?

  10. #910

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    na klimie 121
    zegary przechylone na ok 115
    vag engine 111
    vag instruments 118

Strona 91 z 97 PierwszyPierwszy ... 41818990919293 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •