A czy ta skrętka nie idzie przypadkiem od przepływomierza ? Sprawdz.![]()
A czy ta skrętka nie idzie przypadkiem od przepływomierza ? Sprawdz.![]()
A3 8L - 1,8T AGU+DET3+K03S+FMIC (230ps/320Nm) + A3 8L - 1,8T AUM (angol/dawca)
|
Panowie ja nie wykluczam ze coś było rzeźbione w instalacji , stwierdzam tylko fakt ze sterownik ABS w opisie ma napis CAN , na podszybiu mam skrętkę której kolory sugerują CAN. Bez próby podłączenia licznika 920 nie będę miał pewności tak naprawdę. Miro piszesz ze częściowy CAN był od 2001. Kolega xoslox miał w 1999r.
Jeśli miałbym poliftowy licznik to bym sprawdził i nie pisal na forum.
Ostatnio edytowany przez Topoll113 - 06-04-17 o 12:53
i tu jest wlasnie caly ambaras
audi w oficjalu podaje wyraznie o CAN :
magistrala CAN w a3 8l od 27 tygodnia produkcji, rok modelowy 2002, lipiec 2001
ale sprawdzilem teraz w ELSA ( dla 8l brak jest schematow elektrycznych ) ale..
ale przy autach z nawigacja, gdzie od 29tygodnia roku 1999 , czyli juz model 2000, Y a nie X ( wciaz przedlift )
zmieniono nawigacje z generacji II na III
generacja III zdolna ju zbyla do samodiagnozy, czyli nfo po CAN ( infotainment ) wszystkie dane wprowadzane przez przyciski wyboru funkcji
i komu tu wierzyc, jedno i drogie to oficjalne informacje producenta
pewne jest ze wczesniej CAN nie bylo, a wywnioskowac mozna ze az do 2002roku modelowego, byl tylko w autach z nawigacja...
tak jak pisze Oliver, podlaczyc, sprawdzic, inaczej wrozenie
po VIN tez w etka itp nie dojdziesz, bo to za stare auto.
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Topoll113 (06-04-17)
Ogólnie CAN sygnałowy pomiędzy licznikiem a ECU występował już od połowy 1999 r. Był montowany przeważnie w wersjach z licznikiem na tzw. Poł FIS Jaegera niezależnie czy była NAVI fabryczna. ECU komunikowało się z licznikiem po CAN ale w tych pierwszych wersjach było immo II czyli sterownik silnika nie posiadał jeszcze własnego PIN-u.
W tych wersjach rolę tzw. CAN Gatewey pełnił licznik. Dlatego jeśli podepniemy radio bezpośrednio pod sterownik ECU to nie będzie prawidłowo działać ponieważ jest inna prędkość przesyłu danych.
W golfach IV CAN szczątkowy (sygnałowy) był już od 98 r montowany ale tu nie o tym.
Topoll113 (06-04-17)
Tu jest pinout ECU (opis A4, ale wyprowadzenia ECU te same co w A3), nie ma linii CAN :
![]()
A3 8L - 1,8T AGU+DET3+K03S+FMIC (230ps/320Nm) + A3 8L - 1,8T AUM (angol/dawca)
Dzięki Mirosław i renegat207 dużo wnieśliście do tematu i rozjasniliscie mi parę spraw. Ustale do czego i skąd idzie ta skrętka i dam znać.
Redwater ale to nie jest pinout ecu ALH , chyba że to bez róznicy. Znalazłem coś takiego odnośnie ALH
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=387649
Topoll113 (07-04-17)
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)