|
A porównywałeś może temperature z klimatronika do wskazań pod podłączeniu VAG ? ja nie mam takiej możliwości a też gdzieś czytałem że mogą być przekłamania na klimattroniku i się zastanawiam czy jest to możliwe ?
Wentylator Ci sie włącza na 1 bieg czy drugi przy tem 112 ?
dzięki za odp
Pozdro![]()
Witam, dzisiaj w mojej A3 8L 2002r 1.6 AVU 75kW 102KM wymieniłem termostat na oryginalny taki jaki był BEHR (temp. otwarcia 105 stopni) i płyn K2 G12 gdyż długo mi się auto nagrzewało w czasie jazdy. Układ odpowietrzyłem poprzez niezakręcenie korka i odpalenie samochodu, płynu ubywało więc dolewałem tak jak trzeba i teraz jest stan taki jaki powinien być. Czekałem odpalonym samochodem aż zacznie osiągać temperaturę 95 stopni i żeby wiatraki zaczęły chodzić i dokręcić korek płynu chłodzącego, temperaturę osiągnął 105 stopni a wiatraki wcale nie ruszyły, dodam też że dolny wąż od chłodnicy jest zimny, bezpieczniki w skrzynce przy aku wymienione, przy klimie wiatraki chodzą, jeśli klima wyłączona i około 100 stopni to już nie, w samochodzie daje ostro ciepłem, jedyne właśnie objawy to takie że wiatraki się nie włączają i dolny wąż zimny. Co może być nie tak? Gdy wyjmę bezpiecznik przy aku od wiatraków i włączę klime to się nie załącza czyli bezpiecznik ok. Jakieś rady? I jedzcze pytanie, jeśli mój termostat mam otwarcie przy 105 stopniach to na 49 kanale powinno mi trzymać te 105 stopni czy to za dużo?
edit: widzę że w postach wyżej w silnikach AVU wiatraki włączają się dopiero przy 108 stponiach, u mnie do takiej temperatury jeszcze nie doszło czyli wychodzi na to że wszystko jest okej?
Ostatnio edytowany przez dideq - 25-10-17 o 19:21
Na liczniku trzyma ci 90 st czy wskazówka ci szaleje, dużo jest tematów odnośnie temperatury i zazwyczaj wszystko jest sprawne a winny jest licznik a dokładniej to zimne luty w liczniku wystarczy odpowiednie zimne luty prze lutować i jest spokój. Ostatnią najlepszą opcją jest wymiana licznika na inny VDO nie Jeager (wadliwy).
Wskazówka trzyma na 90 po rozgrzaniu, a na climatronicu dochodzi do ok. 108.
Licznik jak i climatronic z czytują temperaturę z czujnika temperatury. Masz możliwość podpięcia pod komputer. wyeliminować problem z czujnikiem temperatury można poprzez podpięcia kompa rano i sprawdzenie jaką pokazuje temperaturę lub drugi sposób jest taki że masz drugi sprawny czujnik jeden masz na swoim miejscu a drugi w ręce i podpinasz kostę zamiast do tego czujnika co jest w wężu tylko do tego co masz go w ręce. Jeśli na climatroniku odczyta ci temperaturę zbliżoną do otoczenia znakiem jest tego że czujnik jest na 100% sprawny. (nie za długo tak miej odpalony silnik bo ci się zaleje)
Tak u siebie robiłem ale u mnie był problem z zegarami.
Witam, mam jak poprzednicy problem z układem chłodzenia. Po raz pierwszy na autostradzie musiałem zatrzymać się w lecie br., temperatura koło 100 stopni. Po otwarciu klapy wiatraki pracowały w najlepsze - odczekałem, wszystko wróciło do normy, temperatura przez kolejne 4 miesiące była 90 stopni, obojętnie czy jechałem 50/90 czy 140. Ostatnio zauważyłem że większy wiatrak chłodnicy (ten od kompresora) wydaje dźwięki, jakby się miał zatrzeć. Zapuściłem troszkę smarem i umówiłem się na wymianę. Wymieniono wiatrak, termostat, czujnik. Po naprawie wystarczyło, że dobiłem do 100km/h i temperatura pod 100 stopni, wentylatory milczą, zwalniam do 50-60, temperatura wraca do normy. Diagnoza w warsztacie - wymiana sterownika wentylatorów - zamówiłem oryginalny, założono (choć odnoszę wrażenie że wszystko z nim było ok). Denerwuje mnie rozwiązanie w stylu coś nie działa to wymieniamy po kolei... Wyjechałem na sprawdzenie, przybutowałem do 120, temperatura pod 100 stopni, wiatraki milczą, z duszą na ramieniu doturlałem się do domu 40km/h. Dojechałem, zatrzymałem się, temperatura dalej 100, wentylatory nie działają, ale wystarczy że włączyłem ciepły nadmuch 20+ stopni, temperatura spada do jakichś 80 na postoju. Vag wcześniej pokazywał mi tylko zwarcie czujnika temperatury, ale wymieniono go na nowy. Teraz jest +5 stopni na zewnątrz, nie wiem co będzie w lecie, jak tak dalej pójdzie. Co/jak/gdzie można jeszcze sprawdzić czemu te przeklęte wentylatory nie załączają się same, tylko jak włączam ogrzewanie wnętrza. Dodam od siebie, że mniejszy wentylator zawsze chodził, a ten drugi włączał się przy włączeniu klimy/lub jak temp była wyższa, a teraz ani jeden. To trochę chore, że przy 100 stopniach nic się nie włącza. Wskaźnik temp na desce działa poprawnie, nie zauważyłem dziwnego zachowania spowodowanego zimnymi lutami. Nigdy też nie miałem żadnych problemów tego typu, silnik do tej pory pracował wzorowo. Będę wdzięczny za sugestie. Z góry dzięki![]()
Czy stosujecie jakieś specjalne płyny chłodzenia czy pierwsze lepsze ze sklepu? Pytam ponieważ w silniku AVU przy temperaturze 105 stopni dopiero termostat się otwiera na duży obieg. A latem podczas jazdy AVU osiąga temp 105 do nawet 113 stopni, gdzie inne samochody się grzeją to tu nic nadzwyczajnego. Czy może jest tak, że w tym silniku mimo, że temperatury są wysokie to jest to rozwiązane jakoś inaczej (innym ciśnieniem w układzie chłodzenia na przykład) ?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5249274989
Z tego co widzę to otwiera się jak prawie każdy przy 87 stopni.
@monlag1
Sprzedawca tego nie zweryfikował tylko na pałę coś wpisał, w tym silniku przy oryginalnym termostacie jest na pewno 105*C, pytałem w ASO jak chciałem u nich kupić termostat jak również mam książkę o naprawach tego silnika i tam też jest informacja o tym, wklejam foto.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)