Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 81 do 90 z 92

Temat: Jazda na luzie czy szkodzi?

  1. #81

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez _XaL_ Pokaż post
    Tzn na progach lepiej na biegu przejezdzac? Bo ja tez jakos tak odruchowo zdejmujac noge z hamulca, bieg czasem nawet wczesniej zrzucam... Wie ktos cos na ten temat?
    na luzie nie można pod żadnym pozorem:

    -jeździć po dziurach
    -jeździć po koleinach
    -pokonywać wyboje, np. pagórki zw.
    -pokonywać zakrętów
    -zjeżdżać z góry

    O wytłumaczenie techniczne proście dobrego mechanika.

  2. #82
    jo_jacek's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Koszalin
    Auto
    Jeszcze Fiat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Kiedyś często słyszałem ze jazda na luzie szkodzi itp. chodzi przede wszystkim o to, ze gdy jeździmy na luzie, odpalamy silnik na postoju i sobie chodzi na biegu jałowym "żeby dogrzać", silnik pracuje jako zimny i elementy nie mają swoich "roboczych" wymiarów (pierścienie tłokowe itp) przez co np możemy sobie wyobrazić jak tłok struga wióry z cylindra za to gdy jeździmy ciągle na biegu silnik szybko dochodzi do właściwej temperatury pracy i wszystko jest cacy. Wtedy można sobie jeździć na luzie i silnikowi nic a nic to nie szkodzi.

    Druga sprawa to bodajże wszystkie sliniki od 93 roku diesel i benzyna gdy hamujemy silnikiem i ma on powyżej o ile pamiętam 1700obr/min (dla diesla chyba niższy próg) paliwo przestaje być podawane przez co na komputerach np wyświetla się spalanie 0.0l/1100km.

    Co do przejeżdżania na luzie przez dziury koleiny itp hm.. prawdę mówiąc nie spotkałem się nigdy z taką opinią. Ważne jest żeby pod żadnym pozorem na hamulcu nie wjeżdżać w dziury itp prawde mówiąc miałem przemyślenia własne (koło domu mam plyty jumbo) że jak przejeżdżam przez każdy większy uskok na luzie to wszystkie elementy są jakby odczepione od silnika przez co przenoszą mniejsze obciążenia chociaż jak tak teraz myślę, to może lepiej by było jakby pod obciążeniem wszystkie części byly ze sobą troche lepiej spasowane. Musze nad tym podumać i spytać kogoś z wiekszym doświadczeniem

    ps. przeczytałem tylko początek i końcówkę tematu nie leciałem całych 9 stron bo mi się spieszy a ciekawy temat

    Edit: hamowanie silnikiem: (ktoś tam pytał) gdy jedziemy normalnie i np redukujemy biegi co 3k obrotów. czyli np 2gi bieg 3k obrotów i wrzucamy 3 itd no to w druga stronę tak samo zapamiętujemy sobie ze np 3 wchodzi przy 40km/h (nie wiem jak tam w audi) no to hamujemy silnikiem patrzymy jest 40km/h dobra zrzucam na drugi bieg i puszczam normalnie sprzęgło do końca.
    Edit2: prowadzę sumienny test spalania auta to przy jeździe normalnej spalało mi ok 6.7-7.5l/100 a przy hamowaniu silnikiem wychodzi ok 5.5l (ok poł roku to badan )
    Ostatnio edytowany przez jo_jacek - 11-09-09 o 13:26

  3. #83
    n0w3y_pl's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Westbury
    Auto
    HOOONDA
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    na luzie nie można pod żadnym pozorem: -jeździć po dziurach -jeździć po koleinach -pokonywać wyboje, np. pagórki zw. -pokonywać zakrętów -zjeżdżać z góry O wytłumaczenie techniczne proście dobrego mechanika.
    a skad to sie wzielo niby ? co sie niby dzieje ? jedna wielka bajka ...

    Bylo 8L 1.9 TDI 110@170
    Bylo 8P 2.0 TDI 140@200/425
    Jest honda civic 2.2 i-ctdi 220/450
    plany - ...

  4. #84
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce...
    Auto
    beatlowóz
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR

    Domyślny

    Odnośnie pagurków i progów zwalniających to trzeba uwazac zeby nie wjechać na hamulcu z duzą predkoscią lepiej w ostatniej chwili zdjac noge z hamulca bo mozna spodem zawadzic a nawet cos uszkodzić(zmiażdzyć halogen, uszkodzić miske itp) zawsze to lepiej spokojnie przed wychamowac auto, a czy przejedziemy powoli na luzie czy na biegu to juz chyba takiej wielkiej róznicy nie robi

  5. #85
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez jo_jacek Pokaż post
    Kiedyś często słyszałem ze jazda na luzie szkodzi itp. chodzi przede wszystkim o to, ze gdy jeździmy na luzie, odpalamy silnik na postoju i sobie chodzi na biegu jałowym "żeby dogrzać", silnik pracuje jako zimny i elementy nie mają swoich "roboczych" wymiarów (pierścienie tłokowe itp) przez co np możemy sobie wyobrazić jak tłok struga wióry z cylindra
    To co piszesz jest nie logiczne. Predzej to te tloki beda "strugac wiory" jak beda rozgrzane bo material pod wplywem ciepla a nie zimna sie rozszerza.
    A jak rano odpalisz i ruszasz to silnik odrazu masz cieply czy na zimnym jedziesz przez pare min ?

  6. #86
    n0w3y_pl's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Westbury
    Auto
    HOOONDA
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kamil_lo Pokaż post
    Odnośnie pagurków i progów zwalniających to trzeba uwazac zeby nie wjechać na hamulcu z duzą predkoscią lepiej w ostatniej chwili zdjac noge z hamulca bo mozna spodem zawadzic a nawet cos uszkodzić(zmiażdzyć halogen, uszkodzić miske itp) zawsze to lepiej spokojnie przed wychamowac auto, a czy przejedziemy powoli na luzie czy na biegu to juz chyba takiej wielkiej róznicy nie robi

    jak napisales... trzeba uwazac na wszystko w sumie ... ale nie znam takiego zalcenia przez kogo kolwiek by pod zadnym pozorem ni robic tego czy tego...

    Bylo 8L 1.9 TDI 110@170
    Bylo 8P 2.0 TDI 140@200/425
    Jest honda civic 2.2 i-ctdi 220/450
    plany - ...

  7. #87
    Kam1kaze's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GDAŃSK
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    25 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Pawel_yu Pokaż post
    To co piszesz jest nie logiczne. Predzej to te tloki beda "strugac wiory" jak beda rozgrzane bo material pod wplywem ciepla a nie zimna sie rozszerza.
    A jak rano odpalisz i ruszasz to silnik odrazu masz cieply czy na zimnym jedziesz przez pare min ?
    Chodzi tutaj przedewszystkim o smarowanie silnika. Jesli autko stoi na jałowym, nie ma optymalnego ciśnienia oleju co powoduje gorsze smarowanie. Na zimny silnik to ma szczególnie zły wpływ. Nalezy odpalić autko i od razu jechać nie przekraczając 2tys obrotów dopóki nie chwyci temperatury. Potem przed zgaszeniem powinien pochodzić jakieś 20 - 30sekund przed wyłączeniem, żeby się schłodził. Jesli zjeżdzamy z wyścigu albo wiekszego "palnika" to nawet dłuzej.
    Dot. to oczywiście silników turbodoładoładowanych.

  8. #88
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Dokladnie tak jak kamikaze napisal

  9. #89
    emil zagozdzon's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Właśnie i pamiętajcie jeszcze jedno
    Nie należy holować samochodów z automatyczną skrzynią biegów na przełożeniu neutralnym szybciej niż 50km/h i nie dłużej niż 60km.
    Oraz przez przypadek nie wrzucać biegu jałowego przy dużych prędkościach. (automatyczne skrzynie/nie wiem jak manuale)
    Masz turbo poczekaj chwilę zanim zgasisz autko 20-30sec i będziesz miał turbo dłużej.
    Chip do tdi tylko w tune-up.pl -> gnieciesz !!
    hybrydowe turbiny,wtryski, chipy na ulice i do sportu
    ,Hamownia podwoziowa-pomiary mocy,Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
    .
    http://www.forum.a3-club.net/signaturepics/sigpic3577_1.gif

  10. #90
    uzx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kam1kaze Pokaż post
    Chodzi tutaj przedewszystkim o smarowanie silnika. Jesli autko stoi na jałowym, nie ma optymalnego ciśnienia oleju co powoduje gorsze smarowanie. Na zimny silnik to ma szczególnie zły wpływ. Nalezy odpalić autko i od razu jechać nie przekraczając 2tys obrotów dopóki nie chwyci temperatury.
    Gdyby chcieć być superpoprawnym, to trzeba byłoby poczekać na jazdę do momentu, kiedy olej osiągnie właściwe ciśnienie w całym układzie (~10 sekund) - w którejś starej instrukcji samochodowej widziałem takie zalecenie

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kam1kaze Pokaż post
    Potem przed zgaszeniem powinien pochodzić jakieś 20 - 30sekund przed wyłączeniem, żeby się schłodził. Jesli zjeżdzamy z wyścigu albo wiekszego "palnika" to nawet dłuzej.
    Dot. to oczywiście silników turbodoładoładowanych.
    Inną receptą na to jest też wolne przejechanie ostatnich kilku km do miejsca postoju - na jedno wychodzi.

Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •