Strona 15 z 103 PierwszyPierwszy ... 513141516172565 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 141 do 150 z 1025

Temat: [8L] Notlauf

  1. #141

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez OFFCA Pokaż post
    Amanto wg mnie ostre pewne wnioski wysuwasz
    klucz 14 nie wydaje mi sie
    15 minut to musisz miec juz niezła wprawe i zwinne raczki
    a dalej jak odrecisz gruszke to chyba zapomniałes dodac koledze najwazniejszego!!!!!!
    po wyjeciu z mega mm precyzja musisz ja spowrotem założyc i skalibrowac bo napytasz sobie biedy
    a dalej moja gruszke tez była super jakbyś ja wytarł szmatka to móglbyś ja na półke postawic i sprzedać
    a jak wojtek zaczął nią potrzasać to ta boczną dziurka rdza tak sie sypała jak z solniczki sól
    ja bym sie tam ne bawil w samrowanie bo pomoze ci to na moze dzien albo dwa poniewaz wd 40 moze i jest środkiem do smarowania ale czy jest odporny na podwyzszone temp???
    tego nie wiem nie znam sie ale raczej nie
    Kolego, beż żadnego odkręcania Podnosisz maskę, wsuwasz łapę tam od strony, nie wiem jak to nazwać, w rejonie zbiornika płynu chłodzącego, latareczka na baterie, wymacujesz to miejsce na klucz i jedziesz. Latarkę kładziesz z drugiej strony albo ktoś Ci świeci i kluczykiem ruszasz dźwigienkę. Psikasz, ruszasz i tak do zmęczenia. Moja dźwignia na początku piszczała jak stare zawiasy drzwi. Gruszka zaczyna chodzić lżej, psikasz i powtarzasz jej "rozruszanie".. syf spada, nie wiem gdzie, nie znam się, zapalasz auto, chwilkę gazujesz, lekko oczywiście, ona tam dostaje smarowania, zanurzasz znowu rękę i kluczykiem 14 (na pewno 14) ruszasz dźwigienką.

    Następnie gazujesz tak, by wyleciał cały ten syf z turbiny. Ja nie mam katalizatora więc wiadomo. Auto potrafi nawet zgasnąć jeśli nagaru było bardzo wiele.

    Gazujesz troszkę i jedziesz w drogę z bananem na buzi

    Poważnie, nie wierzyłem sam, patent odkrył mój lakiernik, który ma identyczny silnik w MK4 i robił tak u siebie. U kolegi w A3 110 KM patent także zadziałał.

    Facet mi to jakoś tłumaczył, że ten cały syf unieruchamia lub blokuje gruchę, dlatego wpada w notaluf. To tak jakbyś pomógł komuś wydostać się z gęstego bagna.

    Wyciąganie turbiny to zarobek dla zakładów, dlatego zawsze to polecają. Moja Audiczka lata teraz jak szalona.
    Ostatnio edytowany przez Anmato - 21-02-10 o 18:20

  2. #142
    kaito20's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gorzów Wlkp.
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    A tak zapytam moze z głupa, ten kluczyk 14 to jest tylko do tego zeby nim dzwignie gruchy ruszyc, pełni role haczyka? Dobrze mysle i nim nic tam nie odkrecamy

  3. #143
    diabolo's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Dokladnie tak jak Offca pisze takie psikanie Wd40 to jest tylko oszukiwanie i za chwile bedziesz mial dalej notlauf'a a w najlepszym przypadku auto nie bedzie wpadalo w tryb awaryjny ale turbo tak czy siak bedzie przeladowywac (trzeba zrobic logi dynamiczne)

    nagar na kierownicach trzeba mechanicznie usunąc i nie ma innej metody auto jak masz 10 lat to niestety ale nie salon a temat wałkowany milion razy

  4. #144

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poland
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny



    No to masz identyczny silniczek jak ja. Miałem to samo 2 razy, za drugim razem wycięto mi kata i teraz niunia śmiga jak szalona. Dodatkowo wymieniono mi gruszkę.

  5. #145

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Mi właśnie przy tej operacji auto zgasło przy dawaniu gazu, tak jakby się zatkało syfem. Zapaliliśmy drugi raz i kontynuowaliśmy gazowanie, żeby wszystko wyleciało. Nie wiem, nie znam się, dużą część syfu na pewno da się wygazować jeśli nie ma się kata. Po wycięciu katalizatora nawet sam "Józek" radzi by przycisnąć auto w celu wypalenia czy wyczyszczenia przelotu..

    Tak, nic się nie odkręca @kaito20, ale żeby było jasne, samo psikanie smarem oczywiście nic nie da, trzeba ruszać dźwignią w tą i spowrotem kilkadziesiąt razy.

    Notlauf to dla większości turbina do regeneracji, a często, tak mi się wydaje, wina leży po stronie samej gruchy.

    Operację robiłem 3 miesiące temu, auto jeździło po mrozach itp. narazie wszystko gra, kopie tak samo jak po "czyszczeniu".

    Co do WD-40 to macie rację, nie mieliśmy niczego lepszego pod ręką, kupię jak się ociepli jakiś drogi i profesjonalny smar w sprayu.

    PS. miałem tak zawalone turbo, że mój mechanik (ale dobry, jeździ z Wami na ogólnopolskie swoją S3) prorokował lada dzień wywalenie zaworu.. no nie tym razem bo mieliśmy klucz 14 i resztkę WD-40 po tej czynności Audi ciągnie mi lekko do 4 tys obrotów dalej się bałem gazować ale na pewno by poszła..

    Mówię Wam, rakieta teraz, auto zbiera się lepiej niż w czasie jak je kupiłem. Tą operację, póki nie wyciągnie się turbiny i jej wyczyści w 100%, można powtarzać co kilka miesięcy. Oczywiste jest natomiast, że turbina 100% wydajności nie ma, tak fajnie to nie jest, żeby oczyścić turbinę samym kluczem 14
    Ostatnio edytowany przez Anmato - 21-02-10 o 22:08

  6. #146
    OFFCA's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    NEIGHBOURHOOD
    Auto
    Audi A3 1998rok
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    52 razy

    Domyślny

    Anmato
    a ja myslalem ze 14 chcesz wykrecać gruszke a to juz nie ważne
    mam jeszcze takie pytanie chodz przyznaje ze póki co 1-0 dla ciebie za stwierdzenie ze wielu ludzi mysli ze notlauf to regeneracja turbo

    ale nawet jakbys nie psikał i ruszal dzwigienka to z gruszki ci syf-rdza nie wyleci tak łatwo bo niby jak?, jak gruszka jest umieszczona pionowo w dół a dziurka jest u góry (umiejscowienie gruszki-180 stopni obrót fotki)



    i mimo ze tam panuje podcisnienie to nie bardzo jak ma sie rdza wydostać ;/

    a dwa jak zapalilasz silnik i gazujesz zeby jakis syf sie wydostal z turbiny (3 miesiące temu) to powinienes to robic na rozgrzanym silniku a nie na zimnym bo twoim sposobem gazowanie na zimnym silniku pełen gaz to tu sobie smarujesz a tu butujesz turbo na zimnym silniku to raz
    a dalej dwa to powinienes zrobic podczas jazdy na biegu 3 i gaz w podloge az ponad 4 tys obr i zmiana na 4 i dalej jazda wtedy dopiero zaluzje turbo sie otwierają na maxa a tak to jest to tylko pół środek
    ale chciałbym zeby nas tu pogodzili koledzy znawcy moze sztomel prosto czy MaGGu albo miro ogólnie ktos to ma duze pojecie o silniku itd
    Ostatnio edytowany przez OFFCA - 22-02-10 o 07:22
    numer obozowy 2483 : 22.10.2007
    22.10.2007-->10.02.2008 forumowicz,
    10.02.2008-->31.12.2011 klubowicz,
    01.01.2012---> kombatant wojenny, to juz rok na emeryturze
    tysiace postów, 27 tematów, dziesiątki spotów, 2 OP, 6 ostrzeżeń oto JA



  7. #147
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    ile masz KM? Jeśli 110 w górę (zmienna geometria łopatek turbiny) to wystarczy przesmarować "gruszkę", rozruszać ją itp.
    90KM też mają zmienną geometrię (ALH, bo AGR mają stałą).
    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Taki wał! Wystarczy dźwignię - "gruszkę" postawić na nogi.
    Czasami wystarczy, ale problem tak czy tak powróci, bo syf gromadzi się na kierownicach, a ruszając tylko dźwignią gruszki kierownic nie wyczyścisz.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Koszty? WD-40 + klucz 14 i 15 minut pracy. Żadnego wyjmowania turbiny itp. to jedna wielka ściema.. oczywiście pod warunkiem, że nie jest naprawdę zawalona i zaniedbana.
    15 minut? Niewiele ją rozruszasz w 15 minut.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez OFFCA Pokaż post
    a dalej moja gruszke tez była super jakbyś ja wytarł szmatka to móglbyś ja na półke postawic i sprzedać
    a jak wojtek zaczął nią potrzasać to ta boczną dziurka rdza tak sie sypała jak z solniczki sól
    Otóż to, gruszka często kwalifikuje się do wymiany, a taka metoda jak napisał Anmato to tylko odwlekanie nieuniknionego.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Latarkę kładziesz z drugiej strony albo ktoś Ci świeci i kluczykiem ruszasz dźwigienkę.
    Po co? Wystarczy odpalić silnik, grupa 11 -> Basic settings i dźwignia sama będzie się przestawiać. Nie trzeba nic wciskać.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Następnie gazujesz tak, by wyleciał cały ten syf z turbiny.
    Uwierz mi, gazowaniem syfu nie wypalisz/wyrzucisz... nagar trzeba usunąć mechanicznie.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Facet mi to jakoś tłumaczył, że ten cały syf unieruchamia lub blokuje gruchę, dlatego wpada w notaluf. To tak jakbyś pomógł komuś wydostać się z gęstego bagna.

    Wyciąganie turbiny to zarobek dla zakładów, dlatego zawsze to polecają. Moja Audiczka lata teraz jak szalona.
    Owszem to syf unieruchamia gruszkę, ale Twój sposób to tak jak napisałem wcześniej, odkładanie nieuniknionego. Smarem w żaden sposób nie wyczyścisz kierownic. Nie życzę źle, ale Twoje Audi lata jak szalone do czasu...

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Mi właśnie przy tej operacji auto zgasło przy dawaniu gazu, tak jakby się zatkało syfem.
    Zbieg okoliczności, nie sposób zatkać wydech nagarem z turbo...

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Notlauf to dla większości turbina do regeneracji, a często, tak mi się wydaje, wina leży po stronie samej gruchy.
    Wina leży po stronie gruchy praktycznie zawsze tyle, że przyczyną problemów jest nagar na kierownicach.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    miałem tak zawalone turbo, że mój mechanik (ale dobry, jeździ z Wami na ogólnopolskie swoją S3) prorokował lada dzień wywalenie zaworu..
    W jakim sensie wywalenie zaworu?

  8. #148

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez OFFCA Pokaż post
    gazowanie na zimnym silniku pełen gaz to tu sobie smarujesz a tu butujesz turbo na zimnym silniku
    no przecież pisałem, właśnie po to, by uniknąć takich wypowiedzi, że gazowanie lekkie.. potem na ciepłym silniku, jazda na wysokich obrotach itp.

    Co do wypowiedzi @netes - jak najbardziej, przy niczym się nie upieram, ponieważ się nie znam na silnikach, samochodach itp. ale w moim przypadku, gdy sytuacja była poprostu fatalna (pisałem o objawach powyżej) i kiedy mechanik klubowicz mówił o mozliwym wywaleniu jakiegoś zaworu (nie wiem jaki i gdzie) nie miałem 1200 brutto na regenerację a magiczna opisana operacja naprawdę pomogła wspaniale.

    Co do 15 minut na rozruszanie, chodzi o to, żeby ona chodziła w pełnym zakresie, jeśli komuś doprowadzenie jej do takiego stanu zajmie nawet 14 minut to też dobrze.

    To, że auto mi zgasło, było raczej przypadkiem, tak jak piszecie, ale na pewno było to spowodowane "oczyszczaniem" gruszki.

    Reasumując, jeśli macie mega problemy z turbo i nie macie tymczasowo funduszy - polecam ten sposób!

  9. #149
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nie w każdym przypadku winą za tryb awaryjny jest zapieczenie zmiennej geometrii, na własnym przykładzie mogę napisać, że przeładowanie miałem z powodu zapieczenia zardzewiałej gruchy, która u mnie wyglądała tak :


    rdza nie wyleci przez otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną, udało mi się załatwić nową gruchę za 80 zł a turbo nawet nie wymagało czyszczenia kierownic mimo przebiegu 180 kkm.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  10. #150
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    le masz KM? Jeśli 110 w górę (zmienna geometria łopatek turbiny) to wystarczy przesmarować "gruszkę", rozruszać ją itp.
    90km ALH tez ma zmienna geometrie lopatek

Strona 15 z 103 PierwszyPierwszy ... 513141516172565 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •