Strona 16 z 103 PierwszyPierwszy ... 614151617182666 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 151 do 160 z 1025

Temat: [8L] Notlauf

  1. #151

    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    SK
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    100KM ATD też ma zmienną.


    Najpierw sprawdź błędy vagiem, wtedy będzie Ci można doradzić

    Bo na razie to chyba każdy się zgodzi iż jest to strzelanie w ciemno ;]

  2. #152

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Post

    Witam szanownych forumowiczów,

    Posiadam Audi A3 z 2000r. z silnikiem AHF 110KM.

    Mój problem polega na tym że samochód łapie notlaufa na tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu i ponownym wlaczeniu samochodu odziwo auto nie lapie notlaufa. Czytałem już wszystkie posty nt. notlaufa ale żaden nie dawał jednoznacznej odp. na mój przypadek.

    Dodam że czujnik N75 jest sprawny, dla pewnosci wyczyciłem go ale nie rozwiazało to mojego problemu.

    Podłaczyłem samochód pod polskiego Vaga 4.9 gdyż VagCom mi nie działa i komputer zarejestrował popularny bład przładowania turbiny 17965.
    Analizując bloki silnika, pokazuje mi że na jedym bloku nie ma w ogole ciśnienia doładowania po prostu przy przyspieszniu nie rośnie ciśnienie, stoi cały czas na wartosci 958mbarów. Pozostałe 3 bloki są OK. Gdzie szukac przyczyny w tym przypadku.

    Dzięki z góry za pomoc.

  3. #153
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Analizując bloki silnika, pokazuje mi że na jedym bloku nie ma w ogole ciśnienia doładowania po prostu przy przyspieszniu nie rośnie ciśnienie, stoi cały czas na wartosci 958mbarów. Pozostałe 3 bloki są OK. Gdzie szukac przyczyny w tym przypadku.
    Kolego już Ci raz pisałem - co Ty sprawdasz za bloki? W grupie 11 sprawdza się ciśnienie zadane i ciśnienie w dolocie. Najpierw zVAGuj właściwie auto, wklej log i będziemy myśleć. Instrukcję masz tutaj:
    http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

  4. #154

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez netes Pokaż post
    Kolego już Ci raz pisałem - co Ty sprawdasz za bloki? W grupie 11 sprawdza się ciśnienie zadane i ciśnienie w dolocie. Najpierw zVAGuj właściwie auto, wklej log i będziemy myśleć. Instrukcję masz tutaj:
    http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
    Nie znam sie na tym na tyle dlatego licze na wyrozumiałość.
    Mam pecha bo mi nie dziła VAGCOM a na polskim VAgu nie można zrobić logów dynamicznych Polski VAG pokazuje mi ciśnienie w blokach 10 i 11 ale nie pisze czego dotyczny to ciśnienie, na chłopski rozum przyjałem że jest to ciśnienie doładowania choć teraz wiadomo ze jest to błedne. OK rozumiem że bez tych logów nie da sie tego zdiagnozować, spróbuje porzyczyć kompa od kogos innego i wtedy cos sie da zrobic. Jednak wciaz mnie zastanawia dlaczego na zimnym chwyta notlaufa a na ciepłym wszystko gra??

  5. #155
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    W grupie 10 masz ciśnienie atmosferyczne (2 okienko od lewej) i aktualne ciśnienie w dolocie (3 okienko od lewej). W grupie 11 tak jak napisałem - ciśnienie wymagane przez komputer (2 okienko od lewej) i ciśnienie rzeczywiste (3 okienko od lewej).

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Jednak wciaz mnie zastanawia dlaczego na zimnym chwyta notlaufa a na ciepłym wszystko gra??
    Musisz go strasznie upalać na zimnym... dopóki się silnik nie rozgrzeje nie należy przekraczać 2000obr. a skoro łapiesz notlauf to pewnie dajesz mu w palnik.

  6. #156

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez netes Pokaż post
    W grupie 10 masz ciśnienie atmosferyczne (2 okienko od lewej) i aktualne ciśnienie w dolocie (3 okienko od lewej). W grupie 11 tak jak napisałem - ciśnienie wymagane przez komputer (2 okienko od lewej) i ciśnienie rzeczywiste (3 okienko od lewej).


    Musisz go strasznie upalać na zimnym... dopóki się silnik nie rozgrzeje nie należy przekraczać 2000obr. a skoro łapiesz notlauf to pewnie dajesz mu w palnik.
    To może opisze co zaobserwoałem (wiem że bez logów dynamicznych to nie to samo ale).
    Po uruchomieniu silnika w bloku 10 pokazuje mi tak:
    1 wskazanie = 958mbarów stale niezmienne
    2 wskazanie = 1050mbarów i rośnie z chwila przyspeiszania

    Blok 11
    1 wskazanie = 1010mbarow i rosnie z chwila przyspieszania
    2 wskazanie = 1050mbarów i rośnie z chwila przyspeiszania
    W sumie jak teraz mi to napisałes to nawet by to sie zgadzało w polskim Vagu.

    Dzięki Ci za info, spróbuje najpierw spokojnie rozgrzac maszyne a potem na trasie go sprawdzic czy lapie notlaufa. Mozliwe że go katuje co mi sie czasem zdarzy

  7. #157
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Po uruchomieniu silnika w bloku 10 pokazuje mi tak:
    1 wskazanie = 958mbarów stale niezmienne
    2 wskazanie = 1050mbarów i rośnie z chwila przyspeiszania
    Prawidłowo.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Blok 11
    1 wskazanie = 1010mbarow i rosnie z chwila przyspieszania
    2 wskazanie = 1050mbarów i rośnie z chwila przyspeiszania
    Prawidłowo, pod warunkiem, że wartość nie przekracza 2000mbar.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Dzięki Ci za info, spróbuje najpierw spokojnie rozgrzac maszyne a potem na trasie go sprawdzic czy lapie notlaufa. Mozliwe że go katuje co mi sie czasem zdarzy
    Chodziło mi o to, żeby nie katować auta na zimnym, bo to zabójstwo dla silnika i turbo. Jak się rozgrzeje to nawet wskazane.

  8. #158

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez netes Pokaż post
    Prawidłowo, pod warunkiem, że wartość nie przekracza 2000mbar.
    Na biegu jałowym nie przekracza ale przy obciązeniu zaobserwowałem nawet wartości rzędu ponad 2300mbarów.

    Właśnie wiem o tym że silnik osiąga pełną sprawność przy ok.90stC bo wtedy jakas przegroda w pełni sie otwiera ale zdarza mi sie o tym zapomniac szczegolnie w pośpiechu.

    OK dzięki raz jeszcze, póki co spróbuje go sobie jeszcze potestowac aby sie upewnic ze wszystko gra.

  9. #159
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Na biegu jałowym nie przekracza ale przy obciązeniu zaobserwowałem nawet wartości rzędu ponad 2300mbarów.
    Czyli turbo przeładowuje, stąd tryb awaryjny.
    Przyczyny: gruszka podciśnienia albo zapieczone kierownice w turbo.
    Rozwiązania: sprawdzenie gruszki podciśnienia i jej ewentualna wymiana, czyszczenie turbo

    Cytuj Oryginalnie napisane przez decode Pokaż post
    Właśnie wiem o tym że silnik osiąga pełną sprawność przy ok.90stC bo wtedy jakas przegroda w pełni sie otwiera ale zdarza mi sie o tym zapomniac szczegolnie w pośpiechu.
    Nie chodzi o żadną przegrodę ani pełną sprawność tylko o smarowanie. Temperatura 90*C zapewnia elementom silnika najlepsze smarowanie.

  10. #160

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    1.8T
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    a wiecie może gdzie w Wawce zdiagnozować i ewentualnie naprawić turbo?? i inne rzeczy z nim związane??

    Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę

Strona 16 z 103 PierwszyPierwszy ... 614151617182666 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •