Strona 49 z 81 PierwszyPierwszy ... 39474849505159 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 481 do 490 z 809

Temat: Bierze olej

  1. #481
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Na moje oko turbina padaka. Nawet widać poważne rysy dookoła budowy i to pewnie świadczy o ocieraniu się już wirnika. Ogólnie niech się jeszcze ktoś wypowie, bo ja nie jestem specjalistą/mechanikiem w tym temacie ale ja bym się obawiał przy takim luzie, że się rozleci i poleci w dolot, co byłoby niezłą katastrofą, chociaż pewnie sporo osób tak jeździ. Sprawdź jeszcze luz wzdłużny, bo on definitywnie wskazuje na uszkodzenie. Moim jednak zdaniem dopuszczalny luz poprzeczny to 0,5 mm (u Ciebie pewnie będzie ponad) i taki, który nie powoduje ocierania się wirnika o ścianki obudowy. Dziwi mnie, że masz tam kompletnie sucho, powinno być widać gdzieś w przewodach olej.. Ewentualnie oleju tamtędy nie puszcza ale to nie zawsze oznacza, że turbo jest ok i sprawne, po prostu może być jeszcze szczelne. To co jeszcze możesz zrobić to sprawdzić ile ona ładuje. Mały luz poprzeczny jest dopuszczalny, bo olej pod ciśnieniem go usztywnia. Szukaj oleju w dolocie, jeżeli go tam nie ma albo go jest niewiele to na bank nie puszcza turbina. http://www.turbosprezarki.com/turbo_defekty.htm Ogólnie wybór należy do Ciebie ale praktyka podpowiada, że przejeżdżone uszkodzenie powoduje niemożność regeneracji albo jej nieopłacalność. Spróbuj ten filmik podesłać do jakieś firmy zajmującej się tymi sprawami.

    tu od około 6:30 masz pokazane co i jak na przykładzie saaba 9-3 - ruchy wirnika tej turbiny przypominają mniej więcej Twoje: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249592.htm

    Wykręć jeszcze świece jak możesz i walnij fotkę. Ogólnie może nierówno chodzić przez olej albo jakąś delikatną nieszczelność. Silnik sam dobrze cyka.

    Jesteś pewny, że przy przeciążeniach nie puszcza bąków tylko przy spadku mocy?
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 09-08-12 o 21:26

  2. #482
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Dziwi mnie, że masz tam kompletnie sucho, powinno być widać gdzieś w przewodach olej..
    sprawdzone na wlasnej skorze, troche z nudow rozebralem prawie caly uklad ssacy i wyczywscilem go.moja turbinka nie ma luzow nie ma mililitra oleju a mimo to widac ze olej jest w ukladzie ssacym.odma odesparowana byla ,teoretycznie przy suchej turbinie nie powinno byc oleju w przewodach a jest wiec nie ma reguly.
    Who I am? I am a the Champion.

  3. #483
    Auto Szałas

    buzz-astral's Avatar


    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mikołów
    Auto
    Skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    105 razy
    Podziękował
    87 razy

    Domyślny

    cosmo, przed turbiną mam prawie sucho w dolocie. Za turbiną oczywiście jest olej w dolocie. Nie wiem ile go na prawdę wpadło do IC bo nie chce mi się go zdejmować
    Jutro machnę fotki świec. btw, świece też wymieniałem.

  4. #484
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No to wszystko wyjaśnia. Ja myślałem, że patrzyłeś do IC. Na odcinku IC - turbina, będzie pewnie sucho, jak się rozszczelnia pod ciśnieniem albo przy zejściu jak sugeruje Prosto w innym temacie z tymi tulejami. Tutaj ciśnie, olej rozgrzany przedmucha i będzie w miarę sucho. Ogólnie to przy remoncie powinieneś IC oczyścić.

    Jak mówisz, że turbo było szczelne i dobre jak go kupowałeś (podejrzewam, że dużo nie przejechałeś) i nagle się taki luz porobił, to niestety mam podejrzenia co do tej naprawy i jego załączenia. Chyba, że ktoś wiedział co robi jak Ci sprzedawał - ewentualnie sam go "zregenerował".

    @Prosto
    Przeciśnie się zawsze trochę i w samych rurach pewnie się wydmucha ale jak się zbierze w IC, to będzie chlapać do silnika. Ja myślałem że buzz przepatrzył cały dolot.

  5. #485
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    cosmo-pl no oczywiscie kazde ale to kazde turbo robi mgielke olejowa ktora odklada sie w przewodach i icku, naiwni wierza ze maja szczelne turbo
    Who I am? I am a the Champion.

  6. #486
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    ps. jeżeli przed turbiną jest prawie sucho, czyli jest tam olej, to trzeba to obadać, bo może brak podciśnienia spowodował uszkodzenie. Ogólnie trzeba zdiagnozować dlaczego turbina poleciała i usunąć przyczynę usterki jeżeli nie był to wadliwy montaż albo liche turbo, ponieważ w przeciwnym razie kolejna też powie papa. Rozbierz tą którą masz jak już będziesz wymieniał i wrzuć fotki na forum, może da się coś określić.

    @Prosto

    No takich opinii jest sporo, nawet na innych forach, tak samo jak sporo naiwnych

  7. #487
    Auto Szałas

    buzz-astral's Avatar


    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mikołów
    Auto
    Skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    105 razy
    Podziękował
    87 razy

    Domyślny

    na szybko filmik jak wygląda kopcenie. Na filmie na pewno się dopatrzycie obłoki dymu wędrujące z lewa do prawa.




    EDIT:
    zapodaję zdjęciami:


    Cosmo
    , nie mam jak sprawdzić ile ładuje turbina:/ - wskaźnika się jeszcze nie dorobiłem. Chyba że mi powiesz jak to mogę odczytać z programu POLSKI VAG 4.9.
    VAG com-a nie potrafię na win7 zainstalować więc mam tylko ten program.
    Ale z wrażeń podczas jazdy nie wynika aby ciśnienie było za małe, chociaż nie mam też pewności czy czasem nie przeładowywuje...
    Wzdłużnego luzu nie zdążyłem wczoraj sprawdzić, bo ulewa mnie goniła. Może jutro uda mi się raz jeszcze to rozkręcić.
    Ostatnio edytowany przez buzz-astral - 10-08-12 o 17:21

  8. #488
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    A jeżeli np. dany olej nie spełnia normy VW to może być większe jego zużycie ? Dajmy na to mobil 3000 5w/40, spełnia on te normy ?
    I jeżeli auto nie dymi ani nic to jak może "wciągać" oliwę ?
    Czy poprzez wyciek z pod kapy zaworów/miski olejowej może go trochę ubywać ? Czy raczej śladowe ilości ?

  9. #489
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    @buzz-astral
    Weź się za turbinę i czyszczenie dolotu Słuchać ją niemiłosiernie już (gwizd) i dymi Ci jednak przy przegazówkach typowych , jak ładuje pod obciążeniem, to pewnie nieźle za Tobą śmierdzi i ludzie zamykają wloty powietrza Masz ją do naprawy, więc jak ją wykluczymy (objaw pozostanie) wtedy się będziesz mógł brać za próby olejowe i sprężania.

    Świece w miarę ok, czyli nie są to jakieś ogromne ilości oleju, bo jego na nich nie widać. Nic więc nie wskazuje na pierścienie ani na "klawisze". Są delikatnie okopcone, zwłaszcza 2 pierwsze czyli skład mieszanki może być odrobinę zbyt bogaty. Pewnie turbina nie podaje już tyle powietrza ile ma zadane i stąd taki objaw albo jest gdzieś minimalna nieszczelność. Niech się jeszcze koledzy wypowiedzą jak to jest z tym silnikiem i wyglądem świec. Generalnie pewnie je schowałeś ale należałoby je oczyścić. Sama elektroda wygląda jak najbardziej ok.

    Jak się za to weźmiesz, to poskładaj dolot uważnie. Jeżeli wahnięcia obrotów nie ustąpią to trzeba szukać dalej - łącznie z tym wszystkim co jest na forum i wziąć pod uwagę, że mogą wtryski na jałowym, też odrobinę przelewać. Jeżeli tak się dzieje, to stąd też może się pojawiać to okopcenie, jeżeli by ono nie ustąpiło, po wymianie turbiny. Chyba bym się tym jednak zbytnio wtedy nie przejmował.

    @Darepb

    Tak jeżeli olej nie spełnia normy to wtedy może szybciej znikać, gdyż właśnie m. in. normy VW tą właściwość określają ile może go zniknąć.

    Olej, ten o który pytasz Mobil Super 3000 X1 5W-40 ale nie jest to olej syntetyczny.

    Wycieki można ocenić na oko i po ich wyglądzie stwierdzić ile może przez nie uciekać. Pół litra na 1000 tamtędy naprawdę będzie widoczne. Ciężko mi w inny sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie

    Tak może silnik pobierać olej, w taki sposób, że tego nie widać. Wtedy zazwyczaj olej przesącza się po trzonkach zaworów i regularnie w niedużych ilościach ulega spaleniu. W 1.6 jest to częsta przypadłość niestety, podobnie jak w 1.8 AGN wczesnych jej wersjach.

  10. Podziękowania dla cosmo-pl za pomoc w problemie

    buzz-astral (11-08-12)

  11. #490
    Auto Szałas

    buzz-astral's Avatar


    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mikołów
    Auto
    Skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    105 razy
    Podziękował
    87 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    to pewnie nieźle za Tobą śmierdzi i ludzie zamykają wloty powietrza
    żebyś wiedział źle to wygląda
    turbinkę wysyłam do PROSTO, i jego koledzy zajmą się sprawą. Zależnie od kosztu albo regeneracja albo nowa wjedzie na pokład.
    Nieszczelność w dolocie może mieć miejsce, bo przy pełnym bucie słychać gdzieś świst powietrza, ale w ramach wolnego czasu w oczekiwaniu na turbo, rozbiorę cały dolot, wyczyszczę i złożę na nowo. Z tym że te wahnięcia obrotów występują różnie. Raz są a raz ich nie ma.
    I jeszcze jedno, osobiście nie znam procedury odpalania silnika na nowym turbo. Mógłbyś po krótce opisać jak to należy zrobić? Skonfrontuję sobie Twoją wypowiedź, ze zdaniem mechanika
    Nie wiem kiedy ruszę z robotą bo auta potrzebuję na co dzień i muszę tydzień czasu na to zarezerwować.
    Póki co dzięki wielkie za okazaną pomoc, przystępuję do działania i po wszystkim zdam relację

Strona 49 z 81 PierwszyPierwszy ... 39474849505159 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •