Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
Wg Twoich kryteriów - jeździłeś na niej chociaż, czy Twoje kryteria pozwalają Ci być takim samym znawcą jak marek_naczelny_trol_s3_w_marzeniach. Masz rację są opony o lepszych właściwościach sportowych i ja nigdzie temu nie zaprzeczyłem, ale nazwać tą oponę turystyczną, to może tylko ktoś komu coś się na jej temat wydaje i nigdy z niej nie korzystał.
Widzę że mylisz przeznaczenie opony i jej realne włąściwośći z marketingiem producentów. To ze opona jest twarda i niekomfortowa to nie znaczy że jest sportowa.
Z opon homologowanych na drogę to sportowymi możemy nazwać raptem kilka pozycji dostepnych w Polsce/EU : Michelin Sport Cup, Pirelli P zero trofeo, Toyo R888, Federal FZ01 itp. Pólsportowymi możemy nazwać Bridgestona RE002, Toyo R1R, Yokohamę AD08 czy Kumho KU36. Reszta opon rynkowych to totalne cywile i do "sportu" pasują jak świni siodło. Ile producent by sobie tych napisów sport nie narobił w nazwie opony to one sportowe nie są i nie będą.
Co do Falkena -Tak miałem okazję przejechać sie na tych gumach na torze, w dodatku wilgotnym - są słabe i nie ma z czym polemizować

Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
Oświeć mnie na temat indeksów i tego czego mam się w tej kwestii douczyć, bo na razie to sam nic mądrego nie powiedziałeś. Dla omawianego przykładu i instrukcja obsługi wskazuje jako indeks prawidłowy H.
Wg mnie Audi A3 8L ma w homologacji wpisany podstawowy rozmiar 195/65R15 91V (ale upierać sie nie będę). Natomiast jak jesteś taki oblatany to powinieneś wiedzieć dlaczego do aut z V max pomiędzy 191-210 km/h homologuje się opony z indeksem V, a nie H oraz dla aut z Vmax 211-240 homologuje się W a nie V.