Strona 8 z 105 PierwszyPierwszy ... 6789101858 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 71 do 80 z 1043

Temat: Klimatyzacja w 8P - problemy, porady, serwis

  1. #71
    czaro10's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowsze
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    558 razy
    Podziękował
    68 razy

    Domyślny

    jak rozszczelniles uklad to warto wymienic tez osuszacz, koszt zamiennika jakies 80zl. warto, bo mozesz miec wilgoc w ukladzie i bedzie smierdzialo lub/oraz beda parowac szyby np rano po uruchomieniu.

  2. #72
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kafarek831 Pokaż post
    Teraz po załadowaniu czynnika klima nie działa. Wentylatory się wł ale klima i sprężarka ani drgnie. Błędów w vcds, kts tez nie ma. hmmmm ... Czyzby sprężarka?
    jesli szukasz pomocy to sie wysil i przeczytaj kilka wczesniejszych postow
    jest tam screen z vcds, w jakich blokach mozesz sprawdzic dzialanie sprezarki,

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kafarek831 Pokaż post
    sprężarka ani drgnie.
    nie czaje, skoro sprezarka obraca sie caly czas, czy to wlaczona, czy wylaczona, gdyby "nie drgnela" to by sie zerwal pasek napedu
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #73
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    nie czaje, skoro sprezarka obraca sie caly czas, czy to wlaczona, czy wylaczona, gdyby "nie drgnela" to by sie zerwal pasek napedu
    Pewnie się obraca. Ale skoro śmigał "przez jakiś czas" z całkowicie pustym i rozszczelnionym układem to się zatarła. Pytanie ile szkód narobiła dookoła, czy poleciały jakieś opiłki już itd. Niestety oszczędności na klimie się nie opłacają - znacznie taniej naprawiać ją od razu.
    Chyba, że jakimś cudem sprężarka lekko się przytarła i coś wpadło w elektrozawór i się przytkał... Ale obstawiam i tak sprężarkę do wymiany.

  4. #74

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław/Lubin
    Auto
    Audi A3 S-Back Quatro DSG
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BMJ

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    czujnik cisnienia i zawor rozprezny
    - dopytam jeszcze o te dwie rzeczy, jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć. Klimatyzacja już działa - musiałem wymienić elektrozawór w sprężarce i panel sterowania klimatyzacji (usmażyło 3 zwoje na płytce) klima teraz działa, ale pozostał jeden problem, po uruchomieniu auta nie załącza się od razu, jeśli auto stoi dłużej, to załączy się po kilku dobrych minutach dodawania gazu gdzieś w granicach 2-3 tys obrotów lub po ruszeniu autem i przejechaniu jakiejś tam odległości - sprężarka dopiero załącza się... jeśli już po tym załączeniu i pracy zgasze auto i nie stoi ono zbyt długo to po uruchomieniu silnika muszę dodać znowu gazu ale wtedy tylko raz żeby sprężarka ruszyła... gdzie może leżeć przyczyna tego zachowania? dodam, że gaz w układzie nabity jest ma maxa - 520 albo 530 odczynnika- tak chyba powinno być zgodnie z określeniami producenta? podczas nabijania klimy maszyna doszła do 400 paru i nie chciała więcej wbijać, reszte mechanik dobił tylko poprzez poprzez pojedyńczy - niski lub wysoki zawór ciśnienia - tego już nie pamiętam... o co może teraz chodzić?

  5. #75
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez preziosio Pokaż post
    ale pozostał jeden problem, po uruchomieniu auta nie załącza się od razu, jeśli auto stoi dłużej, to załączy się po kilku dobrych minutach dodawania gazu gdzieś w granicach 2-3 tys obrotów lub po ruszeniu autem i przejechaniu jakiejś tam odległości - sprężarka dopiero załącza się... jeśli już po tym załączeniu i pracy zgasze auto i nie stoi ono zbyt długo to po uruchomieniu silnika muszę dodać znowu gazu ale wtedy tylko raz żeby sprężarka ruszyła... gdzie może leżeć przyczyna tego zachowania?
    Są tylko dwie opcje, przerabiałem to już. Albo nowy elektrozawór jest też walnięty albo sprężarka się kończy. Niestety obstawiam to drugie - pewnie wykończył ją stary padający elektrozawór.

  6. #76

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław/Lubin
    Auto
    Audi A3 S-Back Quatro DSG
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BMJ

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez morgan Pokaż post
    Są tylko dwie opcje, przerabiałem to już. Albo nowy elektrozawór jest też walnięty albo sprężarka się kończy. Niestety obstawiam to drugie - pewnie wykończył ją stary padający elektrozawór.
    Podskoczyłem do salonu VW/Audi i porozmawiałem z mechanikiem, który powiedział mi że elektrozawór wymieniony na zamiennik może nie podawać odpowiedniego parametru do uruchomienia sprężarki, niby dlatego w serwisie nie występuje on jako część zamienna tylko jako całość ze sprężarką... Czy sądzisz, że to taka prawda może być? a co myślisz o czujniku ciśnienia klimatyzacji? może on mieć na to też wpływ?

  7. #77
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez preziosio Pokaż post
    Podskoczyłem do salonu VW/Audi i porozmawiałem z mechanikiem, który powiedział mi że elektrozawór wymieniony na zamiennik może nie podawać odpowiedniego parametru do uruchomienia sprężarki, niby dlatego w serwisie nie występuje on jako część zamienna tylko jako całość ze sprężarką... Czy sądzisz, że to taka prawda może być? a co myślisz o czujniku ciśnienia klimatyzacji? może on mieć na to też wpływ?
    Tak. Z zamiennikami jest różnie. Dlatego też nawet gdy mamy pewność, że padł sam elektrozawór czasem lepiej jest wymienić całą sprężarkę. Robota ta sama a chociaż jest pewność, że będzie działać a nie potem znów to samo. Jaką masz sprężarkę? Jak Zexela to nie warto nawet szukać elektrozaworu do niej.
    Czujnika ciśnienia klimatyzacji bym nie ruszał. Jak już sprężarka zacznie pracować to wszystko przecież działa ok.

  8. #78
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez morgan Pokaż post
    Tak. Z zamiennikami jest różnie. Dlatego też nawet gdy mamy pewność, że padł sam elektrozawór czasem lepiej jest wymienić całą sprężarkę. Robota ta sama a chociaż jest pewność, że będzie działać a nie potem znów to samo. Jaką masz sprężarkę? Jak Zexela to nie warto nawet szukać elektrozaworu do niej.
    Czujnika ciśnienia klimatyzacji bym nie ruszał. Jak już sprężarka zacznie pracować to wszystko przecież działa ok.
    To że z zamiennikami jest różnie to od zawsze wiadomo ale jak dajesz kompresor do wymiany to kolesie na stole ci go sprawdzają czy działa prawidłowo po drugie kupując sam zawór dajesz 150zł a nie 500-800 za sprężarkę więc gdzie jest logika w twojej wypowiedzi dotyczącej wymiany całego kompresora chyba że kilka stówek nie ma dla ciebie znaczenia i jak dobrze pamiętam Zexela sprężarki nie były montowane w A3 8P.

  9. #79
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Golem1 Pokaż post
    jak dobrze pamiętam Zexela sprężarki nie były montowane w A3 8P.
    Były. Nawet ze swojej taką wytargałem i zmieniłem na Sandena.

    Sprężarki w tych autach to już nie to samo co kiedyś i nie ma siły - po kilku latach padną tak czy siak. Jak masz kompresor na stole u kogoś kto się tym zajmuje to robisz jego kompletną regenerację od razu. Czyli tak jakbyś kupił drugą, zregenerowaną. Logika w mojej wypowiedzi dotyczy sytuacji gdy wyciągasz sprężarkę, wymieniasz elektrozawór i wkładasz ją z powrotem - tak jak robi to większość ludzi niestety. I potem jest płacz bo problem pozostał a za robotę trzeba płacić ponownie.
    Wytłumacz mi proszę jak chcesz sprawdzić prawidłową pracę kompresora wraz z nowym elektrozaworem na stole? I mam na myśli tutaj prawidłową pracę a nie po prostu to czy odpala czy nie...

  10. #80
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    A nie miałeś przypadkiem kompresora Denso i potem zmieniłeś na polskiego Sandena.
    Fakt też były stosowane kompresory Zexel.
    Jeśli chodzi o większość co wymieniają ten zawór to nawet nie trzeba wyciągać sprężarki jest tylko problem ze zdemontowaniem pierścienia segera ale i to daradę ogarnąć, oczywiście jak piszesz trzeba prawidłowo zdiagnozować czy aby był to tylko zawór czy coś jeszcze aby potem nie było płaczu.
    Ostatnio edytowany przez Golem1 - 05-08-13 o 21:41

  11. Podziękowania dla Golem1 za pomoc w problemie

    Hebe (05-08-13)

Strona 8 z 105 PierwszyPierwszy ... 6789101858 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •