Pokazane rezultaty 1 do 10 z 66

Temat: kontrolka temperatury silnika

Hybrid View

  1. #1
    radarek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    No w takim razie mam takie pytanie. Jeżeli te dwa druciki co je widać w zbiorniczku jak się odkreci korek są zanużone w płynie to powinien się włączyć alarm czy nie?
    bo dziś po mroźnej nocy zapaliła mi się ten alarm. Odkręciłem korek i płynu było jakieś 8 mm poniżej znaczka minimum ale te druciki byly zanurzone w płynie.
    Czy moze te druciki to wcale nie jest czujnik ??

  2. #2

    michas11's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bytow i okolice
    Auto
    Touran Cross BMN
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez radarek Pokaż post
    No w takim razie mam takie pytanie. Jeżeli te dwa druciki co je widać w zbiorniczku jak się odkreci korek są zanużone w płynie to powinien się włączyć alarm czy nie?
    bo dziś po mroźnej nocy zapaliła mi się ten alarm. Odkręciłem korek i płynu było jakieś 8 mm poniżej znaczka minimum ale te druciki byly zanurzone w płynie.
    Czy moze te druciki to wcale nie jest czujnik ??
    Tak te druciki to czujnik i muszą mieć określony opór (odpowiednio głęboko zanurzone w płynie). Dlatego jeśli dolejesz płynu najlepiej do MAX-a to alarm już ci się nie będzie zapalał.

    PS. Z nastaniem mrozów też mi się zaczęła zapalać ta kontrolka - pewnie płynu ubyło - trzeba dolać i PO SPRAWIE
    Było A3.
    Będzie A3.

  3. #3
    radarek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Ale do max to chyba na ciepłym silniku...?
    Dużą rozszerzalność ma ten płyn G12
    I mam jeszcze takie pytanie to G12 to jest jakaś norma czy określony płyn ?
    Bo nie wiem co dolać. Nie zwarzy mi się nic ?

  4. #4

    michas11's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bytow i okolice
    Auto
    Touran Cross BMN
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez radarek Pokaż post
    Ale do max to chyba na ciepłym silniku...?
    Dużą rozszerzalność ma ten płyn G12
    I mam jeszcze takie pytanie to G12 to jest jakaś norma czy określony płyn ?
    Bo nie wiem co dolać. Nie zwarzy mi się nic ?
    A odkręcałeś kiedyś korek od zbiorniczka przy ciepłym silniku??
    Radzę nie próbować, no chyba że chcesz zażyć szybkiej kąpieli
    Max przy zimnym silniku.
    A G12 to płyn (koncentrat) którego używa standardowo grupa VW/AUDI
    ma on kolor czerwony - sprawdź kolor swojego
    Było A3.
    Będzie A3.

  5. #5
    radarek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Chodziło mi o to kolego michas11 że jak naleje max na zimnym silniku to jak silnik się nagrzeje to czy mi nie narobi mi czegoś niedobrego. Płyny zwiekszają swoją objetość pod wpływem teperatury jak powszechnie wiadomo. Kiedyś w golfie rozwaliło mi nagrzewnice w czasie jazdy i w sekundzie w kabinie zrobiła się sauna, i buty mi przemokły Golfy 2 miały problem z nagrzewnicami. Po tym wątku widze że wiele osób ma problem z ubytkiem płynu w ostatnie mroźne dni. Więc wnioskuje że może dlatego że ten płyn ma takie własciwosci bo niemozliwe zeby tak wszystkim naraz nagle wyparował albo poszedł w olej np.

  6. #6

    michas11's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bytow i okolice
    Auto
    Touran Cross BMN
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez radarek Pokaż post
    Chodziło mi o to kolego michas11 że jak naleje max na zimnym silniku to jak silnik się nagrzeje to czy mi nie narobi mi czegoś niedobrego. Płyny zwiekszają swoją objetość pod wpływem teperatury jak powszechnie wiadomo. Kiedyś w golfie rozwaliło mi nagrzewnice w czasie jazdy i w sekundzie w kabinie zrobiła się sauna, i buty mi przemokły Golfy 2 miały problem z nagrzewnicami. Po tym wątku widze że wiele osób ma problem z ubytkiem płynu w ostatnie mroźne dni. Więc wnioskuje że może dlatego że ten płyn ma takie własciwosci bo niemozliwe zeby tak wszystkim naraz nagle wyparował albo poszedł w olej np.
    Po pierwsze ta kontrolka która się zapala to tylko ostrzeżenie i zaczyna sygnalizować przy połowie stanu w zbiorniczku (nie musisz odrazu dolewać ale warto kontrolować stan żeby nie spadł poniżej minimum). Po drugie w zbiorniczku pozostaje jeszcze miejsce w którym jest powietrze (a zawsze puszcza najsłabszy element).
    Ja dzisiaj dolałem do maxymalnego stanu tzn. wlałem ok 50ml (nie mylić z nalaniem po korek) i po problemie kontrolka zgasła. A tak na marginesie to 2 miesiące też dolewałem na maxa. Widać te mrozy mają jakiś wpływ bo dziśiaj zapaliła mi się jeszcze kontrolka minimalnego stanu oleju choć miesiąc temu sprawdzałem i była ponad połowa stanu też dolałem.
    Jak szaleć to na całego
    Było A3.
    Będzie A3.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •