Strona 5 z 41 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 41 do 50 z 402

Temat: Wszystkie informacje o olejach

  1. #41
    kucyk_wkz's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Ja Ci nie polecałem Lotosa, jest to średni olej, który się nadaje, jak Ci bierze. Wcześniej pisałem o dobrych semisynt. Powodzenia.
    OK... proszę pojechałem zamieniłem i już zalałem - MOTUL 6100 10w40 i jestem happy ;d

  2. #42
    Quash's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    PatrykMCS co jest konkretnie zalane i jak dlugo ?

    Fidziu jesli lyka ci wiecej niz 1 litr to chyba mozesz sie zaczac martwic, oficjalnymi normami nie ma sie co kierowac bo sa pisane na zasadzie takiej zeby chronic producenta nawet jak silnik zle poskladali i dopuszcza nawet spalnie 1l / 1000km.

    multips - no to gratki grunt zeby wlasciciel byl happy .
    2 Fast not 2 Furious
    Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
    S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
    A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2

  3. #43
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez multips Pokaż post
    OK... proszę pojechałem zamieniłem i już zalałem - MOTUL 6100 10w40 i jestem happy ;d
    Cieszymy się razem z tobą. Olej graniczny, który sensownie można zalać do silnika. Nie wiem dlaczego, skoro Ci nie bierze nie zdecydowałeś się na syntetyk, który jest m.in. bardziej odporny na zerwania filmu niż półsyntetyk. Ja taki sam mam zalany ale spalanie na poziomie 0,5l 0,6l na 1000km. Uważaj przez pierwsze 10/15 km na niego, bo jest on ciężkawy przy rozruchu i trzeba go nagrzać dobrze.

    @PatrykMCS przeczytaj parę stron wstecz temat uzyskasz odpowiedź. Nie ma przeciwwskazań do zmiany pomiędzy olejami. Czasy selektoli czy selektorów, bez dyspergentów dawno się skończyły. Natomiast świadomość większości pozostała w tamtych czasach i stąd głupoty pisane, też i na tym forum, czy w gazetach "motoryzacyjnych". Zalej sobie motula do pompek i szczęśliwie użytkuj swoją a3.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 01-11-10 o 11:00

  4. #44

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    opolskie
    Auto
    Seat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    43 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Cieszymy się razem z tobą. Olej graniczny, który sensownie można zalać do silnika. Nie wiem dlaczego, skoro Ci nie bierze nie zdecydowałeś się na syntetyk, który jest m.in. bardziej odporny na zerwania filmu niż półsyntetyk. Ja taki sam mam zalany ale spalanie na poziomie 0,5l 0,6l na 1000km. Uważaj przez pierwsze 10/15 km na niego, bo jest on ciężkawy przy rozruchu i trzeba go nagrzać dobrze.
    Wydaje mi sie ze kolega dobrze zrobił , pojezdzi na 6100 Motul a nastepna wymiana juz na syntetyk x-cess 8100 Motul

  5. #45
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Nie ma to żadnego znaczenia. Mógł równie dobrze zalać od razu x-cess. Jeżeli jest inaczej przedstaw dowód, z którym będę mógł polemizować. "Wydaje mi się" mnie nie przekonuje i wprowadza w błąd czytających, sprawiając wrażenie, że wiesz o czym mówisz. Nie mówię tego w sposób złośliwy, ale dlatego, że świadomość ludzką zmienia się bardzo ciężko, a oleje to wiedza z pogranicza fizyki, chemii oraz obecnie nawet nanotechnologii. Jakoś ciężko mi uwierzyć, że jak ktoś na 2 pierwszych w szkole nie uważał, to z 3 sobie poradzi. Mechanik jest jak górnik, też z węglem pracuje, ale żeby znał się od razu na diamentach i umiał je ocenić.. Raczej ciężko nazwać go specjalistą w tej dziedzinie. Podobnie jest z olejami silnikowymi. Założę się, że nawet jakby ktoś z czytających potrafił przeprowadzić najprostszy test, to nie poradziłby sobie z prawidłowym policzeniem błędu otrzymanych pomiarów. W takiej sytuacji do nauk, które wymieniłem wyżej, dochodzi jeszcze matematyka.

    Z praktyki: miałem okazję niedawno u kolegi mechanika być obecnym przy ściąganiu głowicy z diesla fordowskiego na pompie 1,8. Silnik, jak większość pewnie wie, toporny i nie do zajechania. Wydmuchało mu uszczelkę, o dziwo ani nie był przegrzany, ani ze sprężaniem nie miał problemów, nie katowany, gość dbał o niego. Samo, to że chciał motor naprawiać, a nie wymieniać, mówi coś o podejściu do sprawy. Po ściągnięciu głowicy moim oczom ukazała się zgroza. Z kanałów olejowych wypłynęła ciekła maź o konsystencji kiślu. Od razu widać było, że ze względu na przebieg, polecił ktoś gościowi olej mineralny, no i panie jeszcze diesel, to mus, bo przecież stary i jelcze na takich kiedyś latały. Kisiel ten był efektem rozpadu wiązań węglowodorów nazywany potocznie szlamem, który w przypadku nieumiejętnego zastosowania oleju mineralnego, bardzo szybko się w silniku pojawia. Nie pokuszę się o stwierdzenie, że uszczelka została przez to dmuchnięta ale istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że przy rozruchu i dociśnięciu zbyt dużej ilości tej mazi do gładzi cylindra, powstało ciśnienie, a co za tym idzie i miejscowo temperatura, która mogła przyczynić się do takiej sytuacji. Zaznaczam, że gość wymieniała olej regularnie (10 000km) i nie zaniedbywał przeglądów, a olej i tak nie wytrzymywał, czego efektem był szlam. Szkoda auta i pieniędzy włożonych w bezsensowną naprawę. Zalanie takiego samochodu syntetykiem załóżmy (brud i szlam wewnątrz) powoduje momentalne związanie szlamu i brudu i przyczynia się do tego, że może nas uchronić przed takimi przykrymi niespodziankami. Uwierzcie mi przy tych ciśnieniach, temperaturach i naprężeniach panujących w silniku nic nie było przez zanieczyszczenia uszczelnione (spróbujcie sobie coś kiślem zakleić), a doprowadziło jedynie do szybszego zużycia współpracujących elementów.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 01-11-10 o 13:42

  6. #46

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T APP

    Domyślny

    Ile wchodzi oleju do silnika 1.8T? Pewnie gdzieś było ale 1000 postów przejrzeć to trochę czasu zajmie więc jeżeli ktoś uprzejmie może napisać to będę wdzięczny

  7. #47
    kucyk_wkz's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    powinno wejść 4,2L na maxa.

  8. #48
    filmer's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Płońsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T APP
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez multips Pokaż post
    powinno wejść 4,2L na maxa.
    tiaa, to mi już pewnie lało olej do turbiny, bo weszło 4,5L, w sam raz na środek podziałki
    pierwszy automat jaki prowadziłem ? - Ferrari F430

  9. #49
    Hellboy's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    11 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Mi też zawsze koło 4.5 wchodzi

  10. #50

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Z cyklu "jaki olej" dołoże swoje pytanie. Do tej pory śmigam na Mobil S-synth 5W40 ale po lekturze forum i podpowiedziach niektórych kolegów mam zamiar przestawić się na Motul-a. Zastanawiam się jednak czy zmienić na 5W30 (szczególnie że zima idzie) czy pozostać przy 5W40? W przypadku tego drugiego brać nowszy x-clean czy polecany powszechnie x-cess?

    Profil użytkowania: głównie miasto, trasa (300km) co 1-2 tygodnie, styl jazdy w 90% spokojny ekonomiczny ale w napadach nieopanowanej fantazji, lubię pocisnąć pociskiem (w trybie cywilnym a nie na torze) ile fabryka dała.

    pozdrawiam,
    andrzej.

Strona 5 z 41 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •