Strona 4 z 41 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 31 do 40 z 402

Temat: Wszystkie informacje o olejach

  1. #31

    Data dołączenia
    Feb 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.4T CAXC

    Domyślny

    Koledzy,
    Mam silnik 1.4 TSI i poprzedni właściciel zalał go olejem
    Shell Helix Plus 5w40 http://www.msp-oleje.pl/product/index-id-98.html
    Jest to chyba olej półsyntetyczny, zresztą jest bardzo mało info dokładnie o tym oleju w necie.

    Chciałbym go zmienić na Shell Helix Ultra 5w40, który jest w pełni syntetyczny. Pytanie czy mogę ? A3 jest z 2008 roku 40 tys przebiegu. Słyszałem, że nie za bardzo można przechodzić z półsyntetyka na syntetyka, no ale jeśli w tym przypadku można to wolałbym olej syntetyczny.

  2. #32
    Quash's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Zmieniaj, nic sie nie stanie a nawet bedzie lepiej.
    2 Fast not 2 Furious
    Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
    S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
    A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2

  3. #33
    HuMaX's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zamość
    Auto
    VW Passat B5 FL 2.8 V6 4 Motion
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Posiadam 1.8T AGU mam prawie 190 kkm i teraz jest zalany olej 10w40, czy moge zmienic na syntetyk bez negatywnych skutkow? jesli tak to jaki polecacie? czy wymienic olej na valvoline maxlife 10w40?

    dzieki za odpowiedzi

  4. #34
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez HuMaX Pokaż post
    Posiadam 1.8T AGU mam prawie 190 kkm i teraz jest zalany olej 10w40, czy moge zmienic na syntetyk bez negatywnych skutkow? jesli tak to jaki polecacie? czy wymienic olej na valvoline maxlife 10w40?

    dzieki za odpowiedzi
    zmiana oleju z polsyntetycznego na pelen syntetyk to zawsze ryzyko...
    nie wiadomo w jak stanie masz silnik

    duzo osob zmienia i nic sie nie dzieje ale sa tez inne przypadki

  5. #35
    HuMaX's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zamość
    Auto
    VW Passat B5 FL 2.8 V6 4 Motion
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Lepiej jak zaleje Valvoline MaxLife 10W40, z tego co czytam to ma bardzo dobra opinie.

  6. #36
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez multips Pokaż post
    Dokonałem wymiany oleju na półsyntetyczny Castrol Magnatec 10W-40 następna wymiana 15kk km po przejechanych 400km mam wrażenie ze praca silnika jest nieco płynniejsza.

    motor 1.8t AUM przebieg 183kk
    No to zalałeś gorszy olej od Lotos 10W40 semisyntetic . Nie wiem po co zawracałeś nam głowę doborem oleju, skoro i tak wybrałeś to co Ci "pan w sklepie" doradził. Żeby nie było, że jestem gołosłowny:

    Lotos Semisyntetic 10W40, normy: API SL/CF • ACEA A3-02/B4-02 • ACEA A3/B3-04
    Castrol Magnatec 10W40, normy: API SL/CF • ACEA A3/B3

    Lotos
    Lp. Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość
    1. lepkość kinematyczna w 100C ASTM D 445 mm2/s 14,8
    2. temperatura płynięcia ASTM D 97 0C - 39
    3. temperatura zapłonu ASTM D 92 0C 233
    4. liczba zasadowa ASTM D 2896 mgKOH/g 7,85
    5. wskaźnik lepkości ASTM D 2270 153
    6. lepkość strukturalna CCS w - 25C ASTM D 5293 mPa*s 6 300
    7. lepkość dynamiczna HTHS w 150C ASTM D 4741 mPa*s 3,8
    8. zawartość popiołu siarczanowego ASTM D 874 % m/m 0,92

    Castrol
    Parametr Metoda testowa Jednostka Wartość typowa
    Gęstość @ 15C ASTM D4052 g/ml 0.873
    Lepkość, 100C ASTM D445 mm²/s 14.34
    Lepkość , 40C ASTM D445 mm²/s 95.3
    Lepkość, CCS -25C (10W) ASTM D5293 cP 6140
    Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 1.0
    Całkowita liczba zasadowa, TBN ASTM D2896 mg KOH/g 8.0
    Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -36

    Jak widać Castrol nie spełnia normy B4 - dokładnie wymagania są na stronie ACEA opisane. W ogóle chodzi o ilość środków myjących i to czym się tak wszyscy przejmują, czyli grubość warstwy olejowej w momentach przegrzania (150 stopni) musi być powyżej 3,5 bodajże. Castrol tego nie spełnia. Moim zdaniem lepiej mniej kasy wydać i wspomóc rodzimy biznes, plus do tego mieć lepszy olej. Inteligentne molekuły, to jest charakterystyka wszystkich obecnie produkowanych olejów syntetycznych i na bazach syntetycznych. Dla ciekawostki dodam, że olej bazowy użyty do produkcji jednego i 2 jest ten sam.

    @styx1
    Nie komentuje Twoich głupot, ale skoro w nie wierzysz, to tak jak napisałem obroń swoją tezę, a nie nam każ udowadniać, że nie masz racji, bo nie masz. Dla mnie i kolegi Quash jest to w 100% jasne, dla Ciebie pewnie trochę mniej. W tych artykułach, co je podałeś piszą tacy sami znawcy jak i ty, nie mający pojęcia o eksploatacji technicznej nowoczesnych olejów silnikowych. Ich informacje, nie są poparte wiedzą (błędy merytoryczne) ale zasłyszanymi historiami, na 99% z internetu. Gdybyś ty sam chciał przeczytać temat parę postów wcześniej, sam byś może też głupot nie wypisywał.

    @HuMaX
    Nie ma przeciwwskazań do zamiany półsyntetyka na syntetyka! i odwrotnie. Granicą rozsądku w tym wypadku jest ekonomika zużycia. Jak przepala Ci półsyntetyk, to może Ci się średnio opłacać dolewać syntetyka. Natomiast jak nie masz problemów ze zużyciem, to spokojnie możesz przejść na syntetyk. Nic się nie stanie a auto powinno odczuwalnie lepiej pracować.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 27-10-10 o 19:25

  7. #37
    kucyk_wkz's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    cosmo-pl

    kilka dni temu przy podjazd na krawężnik zdewastowałem swoją miskę olejową- zrobiłem dziurę na wielkość pięści :d

    W Związku z czym kupiłem już olej nowy... Lotosa jaki został mi polecony... :*

  8. #38
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Ja Ci nie polecałem Lotosa, jest to średni olej, który się nadaje, jak Ci bierze. Wcześniej pisałem o dobrych semisynt. Powodzenia.

  9. #39

    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Świdnica
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Witam, mam mały problem kupiłem Audi A3 131 Hp na pompo wtryskiwaczach okazało się że jest zalany półsyntetyk niby specjalny do pompo wtryskiwaczy lecz podobno musi być pelny syntetyk czy to prawda? Chciałem zalać Motula bo slyszalem ze dobry jest. Prosze o pomoc

  10. #40

    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    koluszki
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    mam pytnie jaka jest norma zuzycia oleju na 10tys.km w Audi a3 1.9tdi 90km. AGR

Strona 4 z 41 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •